המסלול מכשיר מורים להוראת מקצועות האמנות החזותית בבתי הספר היסודיים
(כיתות א' – ו'), בחטיבות הביניים (כיתות ז'–ט') ובבתי הספר התיכוניים
(כיתות י'–י"ב).
המסלול לאמנות במכללת תלפיות מהווה בית חינוך לסטודנט המבקש לחוות, להתמודד ולהביע באמצעים אמנותיים את קולו הפנימי למול..
המסלול מכשיר מורים להוראת מקצועות האמנות החזותית בבתי הספר היסודיים
(כיתות א' – ו'), בחטיבות הביניים (כיתות ז'–ט') ובבתי הספר התיכוניים
(כיתות י'–י"ב).
המסלול לאמנות במכללת תלפיות מהווה בית חינוך לסטודנט המבקש לחוות, להתמודד ולהביע באמצעים אמנותיים את קולו הפנימי למול הסביבה ואירועי היומיום ברוח המסורת היהודית. מסלול זה מתמקד בחינוך להבנת האמנות. האינטראקציה בין היצירה, האמן החברה. במסגרת הלימודים נֵחשף לתקופות שונות ונפתח יכולת ביטוי באמצעות השפה האמנותית. מבנה הדעת מכיל ארבעה תחומים: אסתטיקה, תולדות האמנות, מיומנויות בעשייה אמנותית ופרשנות ביקורתית אמנותית.
המטרות המרכזיות בתהליך ההכשרה להוראת אמנות:
* לימוד השפה האמנותית והיכולת לתקשר בשפה זו.
* הגברת היצירתיות.
* הזדהות והגשמה עצמית.
* פיתוח מודעות לסביבה.
* מודעות חברתית.
* התגברות על מגבלות ועכבות.
* העמקת ההבנה של אמצעי התקשורת
נירית מ. על תואר ראשון לימודי הוראת האמנות מכללת תלפיות (12/07/2011)
סטודנט שנה שלישית
מדוע בחרתי במסלול זה
מאז ומתמיד אהבתי אמנות והחלטתי שאני רוצה להשתמש בכלי הזה כדי להגיע לתלמידים ולתת להם הזדמנות לממש אתהפוטנציאל היצירתי שבהם.
האם המסלול עמד בציפיות
במכללת תלפיות יש יותר דגש על ההוראה ופחות על האמנות דווקא, וזה היה חסר לי. הרגשתי צורך ללמוד יותר לעומק טכניקות מסוימות אך לא הייתה לי אפשרות כזו בתלפיות.
מה רמת הלימודים
אין כל כך שיעורי בית ולפעמים השיעורים עמוסים מדי בבנות.