לימודי מסלול החינוך המיוחד מיועדים להכשיר מורה בעלת ידע ושליטה בשיטות הוראה וטיפול מגוונות. הלימודים, הכוללים תיאוריה ומעשה כאחד, מושתתים על שלושה יסודות:
1. הבנת ההתפתחות התקינה של הילד מנקודת ראות פסיכולוגית וחינוכית.
2. הבנת הפסיכולוגיה של החריגות והכרת דרכי הטיפול המתאימה בה.
3...
לימודי מסלול החינוך המיוחד מיועדים להכשיר מורה בעלת ידע ושליטה בשיטות הוראה וטיפול מגוונות. הלימודים, הכוללים תיאוריה ומעשה כאחד, מושתתים על שלושה יסודות:
1. הבנת ההתפתחות התקינה של הילד מנקודת ראות פסיכולוגית וחינוכית.
2. הבנת הפסיכולוגיה של החריגות והכרת דרכי הטיפול המתאימה בה.
3. התנסות בהוראה.
מלבד הכשרה עיונית ומעשית קיימות שתי תכניות הכשרה נוספות: הוראה מתקנת בעברית ובחשבון.
הסטודנטית יכולה לבחור בין התמחות בחינוך המיוחד כחד חוגי לבין ההתמחות בחינוך המיוחד בתוספת להתמחות דיסציפלינארית באחד מקצועות ההוראה הנלמדים בביה"ס היסודי.
הלימודים העיוניים, מתמקדים בתחילתם בהכרת הצדדים הפסיכולוגיים והחינוכיים בהתפתחותו התקינה של הילד. התיאוריות הנלמדות מייצגות קשת רחבה של גישות כגון: פיאז'ה, אריקסון, ברונר ואחרים ונוגעות להתפתחותו השכלית, הרגשית והמוטורית של הילד.
בהדרגה עובר ההדגש מן הילד הרגיל אל תחומי החריגות השונים. לצד הלימודים העיוניים, העוסקים בהכרת הצדדים, הנוירולוגיים והפסיכולוגיים שביסוד החריגויות האלה בזיקה לתיאוריות פסיכולוגיות שונות, כגון: פרויד , אלדר, בנדורה, גלזר ופרנקל, משתלמת הסטודנטית בשיטות טיפול ושיקום מתאימות בחריגויות שונות.
במהלך ההכשרה, מתוודעת הסטודנטית לתבניות עבודה וטיפול באומנויות וכלה ביסודות הטיפול האינדיבידואלי, שילוב תלמיד בעל צרכים מיוחדים במסגרת חינוכית רגילה ולאחרונה אף חינוך ילדים בעלי צרכים מיוחדים באמצעות חיות מחמד