ככל שהשפה החזותית תופסת מקום מרכזי בכל תחומי החיים, וככל שהמציאות הופכת ליותר ויותר רב-תרבותית ומסוכסכת, כך הולך ומתעצם מעמדה של האמנות ככלי ראשון במעלה להבעה עצמית, להבניית זהויות קולקטיביות ולביקורת חברתית. כדי להכשיר אמנים להתמודדות עם אתגריה המורכבים של התרבות העכשווית, המחלקה לאמנות רב-תחומית..
ככל שהשפה החזותית תופסת מקום מרכזי בכל תחומי החיים, וככל שהמציאות הופכת ליותר ויותר רב-תרבותית ומסוכסכת, כך הולך ומתעצם מעמדה של האמנות ככלי ראשון במעלה להבעה עצמית, להבניית זהויות קולקטיביות ולביקורת חברתית. כדי להכשיר אמנים להתמודדות עם אתגריה המורכבים של התרבות העכשווית, המחלקה לאמנות רב-תחומית מציעה סביבת לימודים מרובדת ואינטגרטיבית בה באים לידי ביטוי כל תחומי הידע והיצירה הרלבנטיים לאמן היום, החל מעבודת הסטודיו הידנית, דרך העיבוד הדיגיטלי הממוחשב ועד ללימודי ההיסטוריה והתיאוריה. המחלקה מעמידה לרשות תלמידיה תשתית רחבה של אמצעי ביטוי ודפוסי חשיבה, תוך שהיא מעודדת אותם לחבור לזיכרונותיהם ולחוויותיהם האישיות כדי לפתח נקודת מבט ייחודית משלהם, נקודת מבט הבאה לידי ביטוי במגוון האמצעים העומדים לרשותם או בשילובים יצירתיים חדשניים.
קיומם של לימודי האמנות בסביבה ההנדסית והעיצובית של שנקר חושף את תלמידי האמנות למגוון של מושגים וטכנולוגיות שמרחיבים את הכלים העומדים לרשותם ומעשירים את ההקשר הרב-תחומי של האמנות. מיקומו של שנקר בתוך המרקם הסואן של מטרופולין גוש דן הופך את העיר עצמה, על מוסדות האמנות שלה ועל אוכלוסיותיה המגוונות, לסביבה הדינאמית הטבעית של לימודי האמנות.
לב החוויה הלימודית במחלקה לאמנות רב-תחומית הינו הסמינר הרב-תחומי, פורום קבוצתי קבוע ומתמשך אליו מתנקזים תחומי הידע השונים ובו מפתחת קהילת הלומדים דיון בקורתי גם בעבודות התלמידים וגם בסוגיות תיאורטיות כלליות. דיוני הסמינר הרב-תחומי סובבים בכל שנה סביב ציר תמאטי משתנה, ובשנה ב' על התלמידים להגיש עבודה פרוסמינריונית במסגרת הסמינר. את הסמינר הרב תחומי מוביל המורה האחראי לשנתון, ואליו מצטרפים במהלך השנה מנחים מדיסציפלינות אחרות ואורחים מהארץ ומהעולם המאפשרים לתלמידים היכרות קרובה עם מגוון רחב של השקפות עולם