המחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר נוסדה לפני תשע שנים מתוך חזון ומטרה חדשניים: לגשר על הפער שבין אמנות לתעשייה.
אנו מאמינים שעיצוב הוא שפה וכי תלמידינו חייבים לשלוט בשפה זו, מיסודותיה הצורניים הבסיסיים ביותר ועד לביטויה המושגיים המעודנים ביותר. לשם כך, תלמידינו נדרשים גם לחקור את מקורותיה המגוונים של שפה..
המחלקה לעיצוב תכשיטים בשנקר נוסדה לפני תשע שנים מתוך חזון ומטרה חדשניים: לגשר על הפער שבין אמנות לתעשייה.
אנו מאמינים שעיצוב הוא שפה וכי תלמידינו חייבים לשלוט בשפה זו, מיסודותיה הצורניים הבסיסיים ביותר ועד לביטויה המושגיים המעודנים ביותר. לשם כך, תלמידינו נדרשים גם לחקור את מקורותיה המגוונים של שפה זו, שמן החשובים שבהם הוא האמנות, בעבר ובהווה. בד בבד, אנו מחוייבים להעניק לתלמידינו הבנה איתנה של תפקודי התעשייה, שיטות יצור המוניות, שיווק ובקיאות בשיטות צורפות קלאסית כמו גם בטכנולוגיות מתקדמות בתחום.
לשיטתנו, צמד הניגודים 'אמנות' ו 'תעשיה', אינם מנוגדים במהותם. אסטרטגיות של ייצור המוני ושכפול משחקות תפקיד מרכזי באמנות, והגבול בין תרבות מסחרית ואמנות "גבוהה" מיטשטש עד כי ספק אם ניתן להגדירו. תכנית הלימודים שלנו כוללת, מצד אחד, פרויקטים עם התעשייה, בהם הסטודנטים נדרשים לכוון את עבודתם ללקוח מסוים, ומצד שני סדנאות בהנחיית אמנים חזותיים בהם כל היבטי העבודה חופשיים לחלוטין. תלמידינו ובוגרינו הוכיחו שאינדיבידואליות והבעה אישית יכולים לבוא לידי ביטוי גם דרך הטכנולוגיות הדיגיטאליות המתקדמות ביותר, כמו עיצוב ממוחשב בתלת-מימד, סטריאו-ליתוגראפיה (הדפסה תלת-מימדית) וחיתוך ממוחשב בלייזר. הם למדו גם שלעיתים הרעיונות היצירתיים ביותר נובעים דווקא מתוך חקר פניה השונים של התעשייה.
התלמידים
הרכבם של מחזורי התלמידים שלנו משקפים את הגיוון האתני והחברתי-כלכלי של החברה הישראלית. רבים מתלמידינו מגיעים מן הפריפריה בעוד אחרים מקורם בערים הגדולות, ורבים הם עולים חדשים מחבר העמים, דרום-אמריקה, ארה"ב ועוד. אנו מעודדים את תלמידינו להיפתח אל העושר התרבותי הזה וגם להכיר ולהבין את שורשיהם לעומק, ולהביע הן את שייכותם והן את ייחודם בשפה האוניברסאלית של העיצוב.
חובתנו האקדמית היא להפוך את תלמידינו הצעירים לצרכני תרבות משכילים, מודעים ומעודכנים. כבכל אקדמיה לעיצוב, לא כל בוגר יהיה בהכרח אמן או מעצב. מטרתנו היא שכל תלמידינו ירחיבו את אופקיהם וילמדו לנצל את עושרם של חיי תרבות מגוונים, מתוך סקרנות והבנה.
תלמידינו, כמו רוב הישראלים הנחשפים מדי יום לסוגיות פוליטיות, חברתיות, כלכליות ותרבותיות נוקבות ופלגניות, נוטים להיות דעתניים ועצמאיים בפוליטיקה כמו גם באופנה. אנו נמנעים מלהכתיב להם סגנון או סדר יום עיצובי כלשהו. מטרתנו היא לגרותם להיפתח אל עולם התרבות והעיצוב, ולהעניק להם את הכלים על מנת לשאול שאלות, ולגבש לעצמם הבנה אישית של מה עיצוב יכול להיות