התפיסה בהכשרת מורים לגיל הרך מבוססת על ההנחה כי בוגרות המסלול תלמדנה ילדים בטווח הגילאים לידה עד גיל שמונה. בבסיס התפיסה עומדים הקווים המנחים הבאים: גישה הוליסטית לילד, התפתחות לא אחידה של ילדים, אשר אינה מתחייבת מן הגיל הכרונולוגי ואינה בהכרח זהה לו. ילדים בני גיל אחד יהיו שונים בהתפתחותם..
התפיסה בהכשרת מורים לגיל הרך מבוססת על ההנחה כי בוגרות המסלול תלמדנה ילדים בטווח הגילאים לידה עד גיל שמונה. בבסיס התפיסה עומדים הקווים המנחים הבאים: גישה הוליסטית לילד, התפתחות לא אחידה של ילדים, אשר אינה מתחייבת מן הגיל הכרונולוגי ואינה בהכרח זהה לו. ילדים בני גיל אחד יהיו שונים בהתפתחותם הקוגניטיבית, הרגשית, החברתית, הפיזית והמוטורית.
ההתפתחות הינה תהליך רציף הנעשה בהתאם למבנה האישיות ולקצב האישי של כל ילד. בתקופה זו קיימת גדילה מהירה ויכולת ספיגה רבה. מכאן נובעות משמעויות לטיפוח חינוכי בכל תחומי ההתפתחות וחשיבות לסיוע ברכישת מושגי יסוד, מיומנויות וכישורי חיים.
הכשרת הסטודנט מתמקדת בפיתוח כשרים ומיומנויות הוראה על פי הצרכים בגן ובבית הספר. פיתוח כשרי הוראה והכנת הסטודנט תוך התמודדות בעבודה מעשית (במסגרת פרויקטים). בהקניית קריאה, כתיבה וחשבון, תוך שימת דגש על התפתחות ומוכנות הילד לכיתה א‘, כל זאת בליווי מורים מקצועיים בתחום.
מטרות ההכשרה
מודעות להתפתחות הילד והלמידה הכשרה לפיתוח ואימוץ דרכי חינוך אסתטיות בתהליכי למידה.
פיתוח תוכניות ויישומן הכשרה לפיתוח תוכניות תוך התייחסות להתפתחות הילד, ושילוב מידע ואסטרטגיות מהדיסציפלינות השונות.
התייחסות לערכי המשפחה והקהילה הכשרה להוראה ופיתוח תוכניות תוך התייחסות לידע המוקדם של הילד.
חקירה והערכה המחנכים ילמדו לסייע לילד בתהליכים קוגניטיביים, חברתיים ורגשיים, תוך צפייה בגישות שונות, ובחירת התהליך המתאים, תוך שיקול דעת, להתפתחות הילד.
עבודה מעשית במהלך ההכשרה, יעסקו המחנכים בצפייה שתלווה בהדרכת מומחים מתחומים שונים. פרח ההוראה יתנסה בעבודה מעשית ברצף הגילי גן, א‘-ב‘.
מקצועיות במהלך ההכשרה, יתוודע פרח ההוראה לתפיסות עולם חינוכיות שונות ויכיר את מערכות החינוך בגיל הרך (לילדים עם ובלי ליקויים).
התמחויות
במכללת "אוהלו" שלוש התמחויות במסלול הגיל הרך:
תנועה וצליל, יהדות ומדעי הטבע. פיתוח ההתמחויות הינו פועל יוצא מהתפיסה הכוללת של המכללה, הרואה עצמה כחלק מהקהילה ומשולבת בה. סביבתה הפיזית של המכללה וצרכי ההוראה באזור באים לידי ביטוי במערך ההתמחויות.
תנועה וצליל שילוב תחומי התנועה והמוסיקה, המטפחים גוף, נפש ורוח כאחד, מאפשרים להקנות לסטודנט ראיה הוליסטית התורמת להעשרת עולמו ועולם הילד. דרך קבלת כלים ומיומנויות מתחומים אלו. יחשפו הסטודנט והתלמיד לדרך חיים הבונה אדם המכיר טוב יותר את עצמו ומתקשר טוב יותר עם סביבו.
יהדות ללוח השנה היהודי חשיבות מרכזית בעבודה החינוכית בגיל הרך.
נושאים אלה מהווים תשתית לעיצוב עולמו, נפשו וערכיו של הילד בישראל. הכלים והידע שמקבלים פרחי ההוראה מאפשרים להם לעבוד כמחנכים, המשפיעים על עיצוב רגשותיו ויחסו החיובי של הילד לתרבותו.
מדעי הטבע המיקום הגיאוגרפי של המכללה, מגוון צורות ההתיישבות באזור, המבנה הגיאומורפולוגי, מכוני המחקר ושלוחות האוניברסיטה מאפשרים לסטודנטים ניצול מרבי לצורכי הוראה בהתמחותו הראשית
אושרת א. על תואר ראשון לימודי חינוך לגיל הרך אוהלו (08/08/2011)
סטודנט שנה שניה
מדוע בחרתי במסלול זה
בחרתי את מסלול הגיל הרך מכיון שאני מאוד אוהבת ילדים ורוצה להיכנס למעגל החינוכי בארץ כי אני מאמינה שאפשר לעשות ולשנות המון בחינוכם של הילדים ומפני שילדותי לא הייתה קלה אז זה מעין תיקון..
האם המסלול עמד בציפיות
ענה מכיוון שכל הקורסים הנדרשים נלמדים עם מרצים טובים כל איד בתחומו וכי מי שרוצה באמת ללמוד וזה חשוב לו יקבל באהבה את כל הניתן לו
מה רמת הלימודים
רמת הלימודים מתאימה לחוגים הנלמדים ולהרצאות הניתנות
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
בואו בהמוניכם זהו מקצוע אומנם קשה אך מספק מאוד ושלא ישכחו שהחינוך בא הן מהבית אך גם מהגן בו הילדשוהה רוב השעות והרבה נמצא בידיים שלנו