אימוני ההוראה מחולקים לשלוש שנים.
שנת ההתמחות בהוראה (סטאז') היא השנה הרביעית בהכשרת הסטודנטית כמורה. שנה זו מהווה את הביטוי השלם והכולל לפעילות בשלוש השנים הראשונות.
בשנים ב' ו ג' הסטודנטיות משובצות ב- 12 בתי ספר באזור ירושלים. על מנת לאפשר להן התנסות בשכבות גיל שונות, בשנה..
אימוני ההוראה מחולקים לשלוש שנים.
שנת ההתמחות בהוראה (סטאז') היא השנה הרביעית בהכשרת הסטודנטית כמורה. שנה זו מהווה את הביטוי השלם והכולל לפעילות בשלוש השנים הראשונות.
בשנים ב' ו ג' הסטודנטיות משובצות ב- 12 בתי ספר באזור ירושלים. על מנת לאפשר להן התנסות בשכבות גיל שונות, בשנה ב' הן משולבות בבתי ספר יסודיים ובשנה ג' בחטיבות הביניים ובתיכונים. כל סטודנטית באה במהלך התנסותה במגע עם מדריכים/ות פדגוגיים/ות שונים על מנת להכיר דרכים שונות וכיווני מחשבה מגוונים.
הסטודנטיות מתמקצעות כמורות לכל דבר לאורך שנות הלימודים במפגש עם צוות בית הספר ומגיעות עד למתן ציונים. כמו כן בנוסף לעבודתן בכיתות, לאור התמחותן בתחומי האמנות והיצירה, הסטודנטיות שותפות לפרוייקטים בית-ספריים גדולים כגון: הקמת תערוכות בנושאים שונים - מעגל השנה – חגים, הצגות כגון: מסיבת סידור, חומש, בת מצווה, טקסים כגון: יום הזיכרון, השואה וכו'. הסטודנטיות מצטרפות לתוכניות ההעשרה של בתי הספר ולוקחות על עצמן את ההדרכה במוזיאונים ובתערוכות אמנות שונים
רעיה ק. על תואר ראשון לימודי חינוך והוראה (דו חוגי עם עיצוב גרפי) מכללת אמונה (06/11/2011)
סטודנט שנה שניה
מדוע בחרתי במסלול זה
עיצוב גרפי זה דבר שמעניין אותי כבר מגיל קטן (כיתות ז'-ח' חוג עיצוב, ובתיכון מגמת עיצוב גרפי).
למען האמת התלבטתי מאוד בין הוראה לעיצוב ובאמונה הבנתי שאוכל ללמוד את שניהם.
האם המסלול עמד בציפיות
המסלול לא ענה על הציפיות כי לצערי במכללה נותנים דגש רב ללימודי ההוראה והיהדות ופחות ללימודי העיצוב הגרפי.
מה רמת הלימודים
בכל השיעורים- אין שיעורי עזר ותירגולים, כמות הסטודנטים בכל שיעור היא נעה בין קבוצה של כ-15 סטודנטיות, לבין כיתה של כ-35 סטודנטיות. לעיתים אף ישנם שיעורים של שתי חוגים יחד, ושיעורים בודדים של כל הסטודנטיות באותה השנה (לדוגמא כל סטודנטיות שנה ב').
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
רצוי לבוא למכללה ולשהות שם יום במהלך הלימודים, אפילו להיכנס לכמה שיעורים ולראות אם זה באמת מעניין אותך. לקרוא המלצות באתר, ולהתייעץ עם סטודנטיות.
אירית ע. על תואר ראשון לימודי חינוך והוראה (דו חוגי עם עיצוב גרפי) מכללת אמונה (09/09/2011)
סטודנט שנה רביעית
מדוע בחרתי במסלול זה
מאז ומתמיד אהבתי אומנות, עיצוב, אסטטיקה והחלטתי ללכת ולהתפתח בנושא.
האם המסלול עמד בציפיות
ב"ה התפתחתי מאד בשנותי במכללה. היו פעמים שהיה לי קשה מאד עם הלימוד של החינוך עם העיצוב יחד. הרגשתי שהלימודים החופפים הללו מורידים את האיכות של כל מקצוע בנפרד. באופן כללי טוב לי ואני נהנית מאד. יכול להיות שכיום הייתי הולכת למקום שבו לימודי האומנות הינם ברמה גבוהה יותר.
רחלי א. על תואר ראשון לימודי חינוך והוראה מכללת אמונה (17/08/2011)
סטודנט שנה שלישית
מדוע בחרתי במסלול זה
כי אני רוצה תואר ראשון ביעוץ זוגי. המקום שאני לומדת נקראת "י.נ.ר" - יועצי נישואין רבניים. זה מקום דתי, עם כיתות נפרדות לגברים ונשים. בסוף המסלול יש תואר ראשון וגם אפשרות לתואר שני. המקום מתקיים בגבעת שאול, ירושלים.
האם המסלול עמד בציפיות
מצד אחד, אני לומדת להיות מטפלת זוגית. ומצד שני, אני מרגישה שחסר לי המון ידע. סה"כ הלימודים מתקיימים פעם בשבוע. מה כבר אפשר ללמוד תוך שלוש שנים?
מה רמת הלימודים
אין שיעורי עזר - יש רק ספרייה. כשרוצים לקבל תירגולים בשנת הפראקטיקום, צריך לשלם להם על זה. היו 40 נשים בקבוצה שלי, ובנושא כמו ייעוץ זוגי, זאת היתה כמות גדולה מדי.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
אם אתה דתי, ורוצה רק כיתות נפרדות, זה המקום היחיד שאני מכירה שמלמד להיות מטפל זוגי. אבל אם אינך דתי, יש מקומות אחרים. לך על זה.