"למה בחרתי: משמעותי, מעניין, מתאים לכישורים שלי.
הציפיות: היו קורסים שהייתי מחליפה ומוסיפה במקומם עוד התמקצעות.
רמת לימודים: בסדר
טיפ כללי: להסכים ללמוד, באמת, לא לעשות 1000 דברים תוך כדי. לנצל את הזמן הזה של "סטודנט"? ולא להתחמק ממנו."
"למה בחרתי: אני מאוד אוהבת ספרות עוד מבית ספר והייתי צריכה לבחור עוד חוג כי זה דו חוגי אז בחרתי במקרא בשל היותי מסורתית ואוהבת תנ"ך
הציפיות: אני מרגישה שהמסלול זה השילוב האידאלי כי תנ"ך מכיל גם ספרות ושניהם מאוד מעניינים אותי.
רמת לימודים: רמת הלימודים מעולה.
טיפ כללי: לבדוק טוב את המסלול אם זה מעניין אותם, החוג למקרא קצת מבהיל לאנשים מסורתיים מאמינים אבל לא להתייאש ולנסות למצוא את האיזון בין הדת לבין מה שמלמדים."
"למה בחרתי: אהבתי מאוד! אני לומדת גם מתמטיקה, אבל לא כתוב באפשרויות שמצוינות בנ"ל.
הציפיות: מעל ומעבר!
רמת לימודים: הכל מצוין!
טיפ כללי: תאהבו את המקום, המרצים, האווירה, הכיתה! זה יעזור להתקדם בקלות בתואר, ולסיים בהצלחה בעז"ה!"
"למה בחרתי: תוכנית רביבים היא תוכנית שמכשירה מורים להוראת מקצועות מדעי הרוח ויהדות בבתי ספר. במסגרת התכנית עושים תואר ראשון במדעי היהדות ומקרא, תואר שני באחד ממדעי היהדות (היסטוריה, לשון, ספרות, מחשבת ישראל או תלמוד) ותעודת הוראה (במקרא ומקצוע נוסף לפי תחום הלימודים הנבחר). מי שמתקבל לתכנית מתחייב ללמד 4 שנים בתיכון ממלכתי-חילוני לאחר הלימודים ובמהלך לימודיו הוא מקבל מלגת לימודים מלאה ומלגת מחייה חודשית.
אני בחרתי את התוכנית מכיוון שכל חיי עסקתי בחינוך והתכנית נשמעה לי מעניינת הן מבחינת התכנים הלימודיים (מדעי הרוח וההדגש שאני בחרתי הוא היסטוריה) והן מבחינת העיסוק בהוראה.
הציפיות: התוכנית נותנת הרבה מעבר ללימודים. החסרון היחידה הוא שיש עומס רב במהלך השנים. היתרונות לעומת זאת רבים - הלימודים מעניינים מאוד (למי שאכן מתעניין במדעי הרוח) כמו כן הלימודים בקבוצה מאוד מסייעים, יש ליווי והדרכה צמודים יחסית וגם ההתנסות בהוראה ספציפית ומוכוונת.
רמת לימודים: לא לכל הקורסים יש מתרגלים, ברוב הקורסים אין המוני סטונדטים אבל זה בגלל שמדובר במדעי הרוח...
טיפ כללי: אני חושבת שזה מסלול מצויין, אבל רק למי שהכיוון של חינוך ומדעי הרוח מתאים לו."
"למה בחרתי: התחברתי לאוכלוסיה של בעלי הצרכים המיוחדים(חינוך מיוחד במכללת אפרתה אשר קשורה עם מכללת אמונה) ואני מרגישה שיש לי את הכישורים המתאימים כדי לקדם ולתת בעבודתי עם האוכלוסיה הזאת.
הציפיות: כן, על פי עבודתי בשטח אני חושבת שעשיתי בחירה נכונה.
רמת לימודים: רב הקורסים העשיר אותי אך היו קורסים ומטלות שהיו סתם מיותרים.
טיפ כללי: חשוב עם עצמך האם יש לך את הסבלנות ורצון גדול להשקיע כי זה מקצוע שדורש רגישות והשקעה מרובה."
"למה בחרתי: מתוך עניין וכוונה לעבוד בהוראה
הציפיות: לפני שהתחלתי ללמוד לא הכרתי את התחום בכלל, וגיליתי עולם חדש, עשיר ומרתק
רמת לימודים: תואר מעניין, מעשיר, מרחיב אופקים ומפתח את הרוח
טיפ כללי: בואו ללמוד רק אם אתם מעוניינים לעסוק בהוראה או שיש לכם גב כלכלי מהבית"
""
"למה בחרתי: מאז ומעולם עניין אותי לימודי מזרח בכלל ויהדות ספרד בכלל ולכן המסלול הזה התאים לי כמו כפפה ליד.
הציפיות: נהניתי מכל רגע במהלך התואר, הציפיות לא היו גבוהות מלכתחילה אך בסופו של דבר אני יכולה לומר כי הלימודים היו מעל הציפיות שלי.
רמת לימודים: בהחלט ענה על כל הציפיות ואפילו מעבר.
טיפ כללי: אם הנכם מתלבטים מה ללמוד ולא סגורים על עצמכם - אל תתחילו את לימודי התואר הראשון עד שתחליטו בדיוק מה הנכם רוצים ללמוד. קחו בחשבון שלא בטוח שתמצאו עבודה בתחום אך הלימודים מהנים מאוד!"
""
"למה בחרתי: אהבה להיסטוריה
הציפיות: אני נהנת מהלימודים שלי ולא באתי עם צפיות לחומר מסוים
רמת לימודים: פחות התלהבתי מהמתרגלים -לא ממש מרגיש כמו תרגול אלא כמו קורס נוסף
טיפ כללי: שרק אם הם מעוניניים ללמוד משהו לעצם לנפש והם ממש אוהבים הסטוריה לא נראה לי שממש יש במה לעבוד בתחום"
המחלקה למחשבת ישראל ע"ש גולדשטיין-גורן היא מן המרכזים האקדמיים החשובים למחקר ולהוראה בתחום ההגות והתרבות היהודית. מטרת הלימודים במחלקה היא להפגיש את התלמיד עם פרקים ביצירותיהם של פילוסופים, מקובלים ובעלי הלכה ומדרש, שחיבוריהם העוסקים בנושאים שונים (כגון: תורת אלוהות, טבע העולם והאדם, מוסר,..
:תיגולונורכ הקולח לע תססבתמ םידומילה תינכת . היגוסל ל"זח תורפסו ינש תיב תורפס ,ארקמה םיללכנ הב ,הקיתעה תעה- . דועו יולה הדוהי ,ם"במרה ומכ םיידוהי םיפוסוליפ תללוכה םייניבה ימי תפוקת- . תודיסחהו הלבקה- ,גיוצנזור ץרפ, הזוניפש ומכ םיגוה םיללכנ הב ,תינרדומה תידוהיה תוגהה- . םינויצ םניאשו..
תלמוד, מדרש ואגדה, מיסטיקה יהודית (קבלה וחסידות), הגות ימי הביניים (רס"ג, רבי יהודה הלוי, רמב"ם, רמב"ן), תפילה והלכה, מחשבה מודרנית (שפינוזה, מנדלסון, ש"ר הירש, סולובייצ'יק, לייבוביץ) ופוסט מודרנית (בובר, רוזנצוייג, השל, לוינס, הגות בפרספקטיבה של נשים ועוד) בכל אלו אנו עוסקים..
מטרת הלימודים היא להעשיר ולהעמיק את ידיעות בוגרי החוגים למקרא ובוגרי חוגים אחרים בתחומי היהדות והרוח (באמצעות תוכנית השלמות), בספרות המקראית, תוך עיון בקורתי בעולם המקרא ובהקשר ההיסטורי- תרבותי בו התהוותה ספרותו, בתולדות פרשנות המקרא, ובהשפעתו התרבותית של המקרא, ולהכשירם למחקר מדעי במקרא.
החוג שואף להקנות לתלמיד המתעניין בתנ"ך את ידיעת המקרא והבנתו באמצעות הכלים והשיטות של מחקר המקרא המודרני. תלמידי החוג לומדים את הרקע התרבותי של התנ"ך בעולם המזרח הקדום ואת השפעתו של התנ"ך על היצירה היהודית במהלך הדורות. התלמיד ירכוש כלים להמשך לימודי עצמאי ולהוראת התנ"ך בבתי..
תכנית הלימודים במכון מיועדת בעיקר לתלמידי תואר שני ותואר שלישי, אם כי לתלמידי התואר הראשון מוצעות שתי חטיבות לימודים העוסקות בתולדות השואה ויהדות התפוצות, ובתולדות הציונות ומדינת ישראל. תחומי הלימוד במכון הם רבים ומגוונים, ובהם תולדותיהן ובדמותן של הקהילות היהודיות בתפוצות, האנטישמיות, תולדות השואה,..
תכנית הלימודים במכון מיועדת בעיקר לתלמידי תואר שני ותואר שלישי, אם כי לתלמידי התואר הראשון מוצעות שתי חטיבות לימודים העוסקות בתולדות השואה ויהדות התפוצות, ובתולדות הציונות ומדינת ישראל. תחומי הלימוד במכון הם רבים ומגוונים, ובהם תולדותיהן ובדמותן של הקהילות היהודיות בתפוצות, האנטישמיות, תולדות השואה,..
במחלקה לתלמוד קיימת מגמה לתורה-שבעל-פה. מגמה זו מיועדת לתלמידים/ות שאין להם רקע תלמודי רחב.
המחלקה לתלמוד עוסקת במחקר התורה-שבעל-פה ובהוראתה, על היבטיה הפילולוגיים, הספרותיים, ההיסטוריים והמשפטיים. הספרות הנלמדת כוללת את ספרות התורה שבעל-פה לדורותיה, דהיינו: ספרות התנאים (משנה, תוספתא ומדרשי הלכה) והאמוראים (התלמוד הירושלמי והתלמוד הבבלי), ספרות האגדה והספרות הרבנית שנוצרה בדורות שלאחר..
החוג מקנה לתלמידים ידיעה במקורות ההלכה והאגדה והבנה מעמיקה בהם. מקורות אלו כוללים את ספרות התורה שבעל-פה: המשנה, התוספתא, התלמוד הבבלי והירושלמי, מדרשי ההלכה והאגדה, ספרות הגאונים והראשונים וראשוני האחרונים בפרשנות התלמוד ובפסק ההלכה.דרך הלימוד היא ביקורתית והיסטורית-פילולוגית בתחומי תולדות ההלכה..
מטרת המחלקה לתנ"ך היא הוראת המקרא וחקירתו על דרך הפשט. מצד אחד, היא מקנה דרך להבנת הפרשנות לתקופותיה החל בתרגומים ובספרות חכמים ועד פרשנות ימי הביניים והעת החדשה, ומצד שני, היא מקנה ידע בשיטות המחקר הפילולוגי, ההיסטורי, הספרותי והתיאולוגי. ההוראה בשיעורים, בתרגילים ובסמינריונים נועדה בראש..