"למה בחרתי: כי התחום עניין אותי מאוד, וזו גם המגמה שעשיתי בתיכון.
הציפיות: אני נהנית מכל רגע!
רמת לימודים: לא ממש צריך תרגולים וכל מיני דברים כאלה בלימודי ארץ ישראל...
טיפ כללי: לקרוא מאמרים לאורך כל השנה כדי לא להתקע עם הכל לפני המבחן..."
"למה בחרתי: תמיד היה לי עניין רב בהיסטוריה והארכיאולוגיה של ארץ ישראל. זה משהו שתמי רציתי להעמיק בו.
הציפיות: המסלול ענה על הצפיות כמעט בצורה מושלמת, ישנו רק חור שחור אחד בהיסטוריה של ארץ ישראל והוא התקופה הצלבנית.
ישנם קורסים שהם נחשבים "כלליים" שנוגעים בהיסטוריה של ארץ ישראל. אני חושבת שצריך לפתוח אותם רק לתלמידי המחלקה ולהעמיק בהם. לפעמים הייתי מרגישה חוסר סיפוק- אם רצון לדעת עוד ובמהלך התואר לא תמיד יש זמן לתחביבים. מה גם שהייתי רוצה לשמוע את הדברים לאחר עיבוד של המרצה.
רמת לימודים: חוץ מנושא הצלבנים , ואולי גם קצת מחסור בעת החדשה, התואר מספק בהחלט.
טיפ כללי: תבואו ללמוד!!!, זו תקופה מאוד יפה בחיים , תקופה של פריחה וחידוש- נצלו אותה. אם אין לכם מספיק כסף"
"למה בחרתי: רציתי ללמוד מקצוע שיעניין אותי ואני אהנה בלימודים ובעבודה עצמה גם כן
הציפיות: למדתי ונהנתי, התקדמתי בתחום האקדמאי ומחוצה לו.
רמת לימודים: התואר ענה על מרבית הציפיות שלי. בדיעבד, הייתי רוצה שיהיו לי יותר אופציות להרחבה של הידע הנלמד.
טיפ כללי: ללכת ללמוד מה שאוהבים. ככה נהנים מהלימודים, מצליחים בהם וככה ההצלחה תימשך מעבר לתואר."
"למה בחרתי: בס"ד
בזכות החיבור לארץ והחיבור לתחום החינוך
הציפיות: מפני שהייתי שמח יותר ללמוד על עם ישראל
רמת לימודים: מקצועיות - רמת האקדמי'ה ושיטתה - נמוכה, לא המרצים אלא אופן הלימוד .
טיפ כללי: לקצר את הלימודים לשנתיים .ליישב את הדעת בטרם הרישום-אין הכרח בתואר אקדמי לפני שמחליטים על הרצון להיות ...(מורה,רופא וכו...)"
"למה בחרתי: בספונטניות....נרשמתי לתואר של "חקר התודעה" המשלב ביולוגיה עם פילוסופיה...אחרי כמה שיעורים בביולוגיה הבנתי שזה לא אני.רציתי להשאיר פילוסופיה אז חיפשתי עוד משהו דו חוגי לקחת עם זה ...ממש רציתי סוציולוגיה-אנתרופולוגיה אבל ההרשמה כבר היתה סגורה אז מצאתי את עצמי בארכאולוגיה...ושם גם מצאתי את מקומי. אני ממש שמחה שככה זה קרה ואני מאוד נהנית ללמוד את זה
הציפיות: אני מאוד נהנית ללמוד את זה ...וזה מה שחשוב לי שיהיה לי עניין במה שאני עושה ...וגם בחוג הזה ספציפית יש אנשים מדהימים ,המרצים שלי מעולים ומאד נחמדים(זה חשוב) המזכירות מתחשבת ...זה חוג שיוצאים בו גם לטיולים וחפירות בשטח ככה שיש גם גיבוש ופעילות..
רמת לימודים: בחוג הזה אין כ"כ צורך בתרגולים...אבל אם כן יש צורך בעזרה כלשהי מקבלים אותה...כל קורס זה שונה מבחינת כמות התלמידים ...יש שיעורים של כ30-40 בכיתה ויש שיעורים של כ10 או פחות
טיפ כללי: לא לקחת פרוסמינריון על פרהיסטוריה אם לא עשיתם קורס מבוא לפרהיסטוריה או רק כי זה נשמע לכם מגניב"
"למה בחרתי: כי הנושא מאד ריתק ועניין אותי
הציפיות: הלימודים היו מלאי ענין ומרתקים
רמת לימודים: הלימודים היו מאד מעניינים ושילבו סיורים וחפירות
טיפ כללי: תלמדו כי זה מעניין, ורק אם יש לכם גב כלכלי חזק. אם אין לכם- עברו למקצוע מכניס יותר שיש לו ביקוש."
"למה בחרתי: התואר שבחרתי מעניין אותי ואני מעוניינת לעסוק בו ולהועיל בתחום.
הציפיות: לא ציפיתי שיהיה הבדל כה ניכר בין התואר הנלמד באחוה לעומת התואר הנלמד בבן גוריון, לו ידעתי שעלי לקחת חטיבה נוספת ושלא אוכל לבחור את מסלול ההתמחות שלי, הייתי מתחילה את התואר בבן גוריון, גם שם יכולתי להתקבל לפי הנתונים שלי.
רמת לימודים: המתרגלים הם בעצם מתרגל אחד. והוא טוב וענייני.
טיפ כללי: אנא מכם תלמדו כל מקצוע שהוא רק אם נפשכם חשקה בו. כל מי שלא מתעניין בתחום, זה ניכר בו, הוא מעכב את ההתקדמות ברמה של שאר הסטודנטים, ויוצר רושם רע על התחום כולו."
"למה בחרתי: כיוון שהנושא מעניין אותי מאז היותי ילדה.
הציפיות: מסלול מצויין, למי שאוהב את הנושא. מאוד מעניין. כיוון שהמחלקה קטנה יש המון יחס אישי מהמרצים והמנהלה.
רמת לימודים: רמת לימודים גבוהה סה"כ. אבל אין תירגולים (או שיעורי עזר מכל סוג), כי אין תקציב למחלקה. כמות הסטודנטים מצחיקה ממש, משהו כמו 8 אנשים בשיעור... חבל, אבל יש לזה המון יתרונות לאלה שכן באים.
טיפ כללי: בהחלט מסלול מומלץ, אבל מומלץ לקחת עם משהו ממחלקה אחרת (לא ארכיאולוגיה, שזו למעשה אותה מחלקה), לפי בחירתכם... מניסיון, הרבה פרשו מהמסלול המשלב את שניהם והותירו רק אחד מהם (עם מח' אחרת).
אל תבנו על עבודה שהיא לא הוראה / שתמשיכו לתואר שני ואז בהחלט מחקר בא בחשבון. כדאי לקחת בתור ה"צד הכיפי" (דו-מחלקתי) עם מח' שנותנת מקצוע ביד, אחרת קצת תתבאסו בסוף התואר להבין שאין לכם פרקטית מה לעשות איתו מלבד הוראה (מוצא נחמד, אבל יחיד)."
א. ארכאולוגיה התחום עוסק בהקניית מושגי יסוד במחקר ארכאולוגי ובהקניית ידע על תרבויות העולם העתיק, תוך שימת דגש על התרבויות הקדומות בארץ. בתחום שלושה מדורים: מדור לארכאולוגיה פרהיסטורית, מדור לארכאולוגיה מקראית ומדור לארכאולוגיה קלאסית-ביזאנטית, בו קיים מדור משנה לארכאולוגיה מוסלמית. מבנה..
הלימודים בחוג מתמקדים בתהליכי עיצובו של המזה"ת, בעיקר במאה ה-20 ובראשית המאה ה-21. תוכנית הלימודים כוללת קורסים עדכניים במגוון הדיסציפלינות: היסטוריה, סוציולוגיה, כלכלה, מדע המדינה, גיאוגרפיה, השפה הערבית ותרבויותיה, דת, אומנות ותקשורת. הלימודים בחוג מעניקים: * היכרות עמוקה עם המזרח..
המועצה להשכלה גבוהה בחרה במכללה האקדמית גליל מערבי להיות המוסד האקדמי הראשון בישראל אשר יעניק תואר חדש בישראל - לימודי שימור המורשת של מבנים ואתרים. תכנית הלימודים מכשירה אנשי מקצוע בתחום שימור המורשת של אתרים ומבנים, עם עדיפות להתמחות במבנים ובאתרים היסטוריים וארכיאולוגיים בישראל. לימודי..
לימודי אקולוגיה וסביבה הם שני תחומי לימוד הקשורים זה בזה. אקולוגיה היא חקר היחסים בין אורגניזמים חיים וסביבתם, בעוד שמחקרים סביבתיים מקיפים מגוון רחב יותר של נושאים הכוללים את הסביבה הטבעית, השפעת האדם על הסביבה וקיימות. שני תחומי המחקר חשובים להבנת המורכבות של עולם הטבע וההשפעה שיש לבני אדם עליו. החשיבות של הבנת הקשרים ההדדיים: אחד המושגים הבסיסיים בלימודי אקולוגיה וסביבה הוא..