אירנה ב. 22/06/2011
סטודנט תואר ראשון לימודי חינוך אוניברסיטת בן גוריון
מסלול לימודים
מדוע בחרת את המסלול?
המסלול הוא דו חוגי, אך עיקר ההתמקדות שלי בחינוך מכיוון שהתחום הזה מאוד מעניין אותי; התפתחות הילד, שיפור החינוך וכו'. המחלקה השנייה היא לימודים רב תחומיים.
האם היה קשה להתקבל למסלול? האם עשית מכינה?
לא, נתוני הקבלה הם יחסית נמוכים.
האם אתה מרגיש שהמסלול ענה על הציפיות שלך?
ענה בצורה חלקית
לפי דעתי עצם נתוניי הקבלה הנמוכים מאפשרים לאנשים שהתחום אינו מעניין אותם להתקבל ולו בכדי לקבל תואר אקדמי במקצוע כלשהו. אני חושבת שבתור התחלה יש להעלות את הסף על מנת שיתקבלו רק אנשים שבאמת מעוניינים במקצוע. דבר שני, יש תחושה שחלק מהקורסים הם דיי שטחיים ולא נכנסים לעומק. אמנם מדובר בתואר ראשון אני אני חושבת שעל מנת לצאת לשטח ולעבוד בתחום יש צורך ביותר ממידע שטחי.
על איזה קורס/מרצה היית ממליץ?
פסיכולוגיה של האישיות בית הספר כארגון ייחודי
מה דעתך על רמת המרצים - (מקצועיות, יחס אישי, נגישות לסטודנטים)?
6
הדירוג הוא 6 בעיקר מכיוון שיש מרצים בקשת הרחבה. ישנם כאלה שאינם נגישים, אינם ברורים במהלך ההרצאות וישנם כאלה שיחסם, הנגישות והרצון שלהם לעזור לסטודנטים להצליח הוא יוצא מן הכלל.
מהי רמת הלימודים בחוג - (רמת מתרגלים, שעורי עזר, תרגולים, כמות סטודנטים בהרצאה וכו')?
6
שוב, הדירוג הוא 6 מכיוון שישנם מתרגלים שרמת הזמינות שלהם נמוכה מאוד ואין תחושה של רצון אמיתי לעזור לנו להצליח. לעומת- זאת, ישנם מתרגלי שנכרת השקעה מצידם , הם תמיד מוכנים לעשות שעות קבלה גם אם לא בשעות הקבועות שלהם, תמיד זמינים במייל וכו'. את טיב המתרגל ני
מה חסר לך בתואר?
יותר עומק בקורסים, הרבה פעמים שמעתי שאנו "נוגעים רק בקצה המזלג" בחומרי לימוד מסויימים.
נקודה אחת חזקה ונקודה אחת לשיפור
נקודה חזקה: מקבלים רקע על מערכת החינוך והחינוך בכלל מנקודות מבט שונות- סוציולוגיה, פסיכולוגיה, מידע על בית הספר מחד ומאידך מבט גם על הפרט שבתוכו וכיצד הוא מתנהל וכיצד עליו להתנהל.
נקודה לשיפור: כאמור, להעמיק יותר את הקורסים ולתת יותר מבחר בקורסי בחירה.
לאילו עוד מוסדות ניסית להתקבל? האם יש מוסד שניסית ולא התקבלת אליו?
לא
קמפוס
כיצד היית מגדיר את יחס המזכירות כלפי התלמידים?
2
בנוגע למזכירה במחלקה לחינוך היחס לא- נעים, אין כמעט זמינות טלפונית ודווקא במייל כן ולא ניכר רצון מצידה לעזרה.
היחס של המזכירה ללימודים רב תחומיים, מחלקתי השנייה, יש יותר זמינות ורצון לעזור.
האם רמת המתקנים במוסד מספקת?
4
אחד המתקנים שיותר מכל חשובים עבורנו לפי דעתי אלה המדפסות ומכונות הצילום, המצב של המדפסות הוא לא- טוב! לעיתים נגבה כסף מכרטיס הצילום לחינם מבלי שהודפסו דפים, ויש מקרים רבים בהם קשה מאוד למצוא מדפסת שעובדת.
מה חסר או היית שמח שיהיה?
מגורים
היכן אתה גר?
אצל ההורים
בני עייש
האם המקום בו אתה מתגורר מתאים לסטודנטים?
כן
עבודה
האם אתה עובד בזמן התואר?
על- מנת שאוכל להשקיע את מירב זמני בלימודים
האם אפשרי לעבוד במהלך התואר? מאיזו שנה? האם המעסיק גמיש?
לפי דעתי ניתן להתחיל לעבוד החל משנה ב' כשכבר מסתגלים לצורת למידה, מכירים את המערכת ויודעים מהן פחות-או-יותר הדרישות והציפיות.
האם ישנה עבודה לסטודנטים באזור? מהן העבודות הנפוצות?
בתחום שאני מחפשת יש עבודה, תחום החינוך והמטפלות וכמובן שניתן למצוא עבודה במלצרות.
חיי חברה ופנאי
כיצד מבלים באזור (פאבים, קולנוע, בתי קפה, ספורט)?
פאבים, בתי קולנוע.
האם הקשר בין הסטודנטים טוב?
מכיוון שאני לא גרה במעונות יש לי פחות קשר לבילוים עם סטודנטים אך מהאווירה שיש באוניברסיטה וממה שאני רואה נראה כי יש קשר טוב ביניהם.
ממשיכים הלאה
האם אתה רואה את עצמך ממשיך ללמוד כאן גם לתואר שני?
התואר השני שאני מעוניינת בו לא נלמד במוסד הזה.
האם ניסית להשתלב בתחום שלמדת? האם כבר השתלבת?
הייתי בריאיון עבודה אך טרם דובר על שכר ותנאים.
הטיפ של אירנה ב.
לחשוב היטב האם זה התחום שבו תרצי\ה לעסוק במהלך חייך או לפחות מספר שנים, למרות ההערכה הדיי- נמוכה של התחום יש לו ערך חשוב! ולכן, רק מי שמוכן להקדיש את עצמו מומלץ לו ללמוד זאת. במקביל, מכיון שהתואר הראשון הוא דו- חוגי מומלץ לחשוב מהו המסלול השני שיעניין אותך.