טל צ. 08/08/2011
סטודנט תואר ראשון לימודי פסיכולוגיה (דו חוגי עם ייעוץ והתפתחות האדם) אוניברסיטת חיפה
מסלול לימודים
מדוע בחרת את המסלול?
מעוניינת להמשיך לתואר שני בפסיכולוגיה, מתעניינת גם בחינוך ובעיקר בגיל הרך
רקע בעבר בעבודה חינוכית ובתחום הטיפולי וגם עניין וסיפור חיים אישי שהוןבילו אותי לבחירה המקצועית. החוג השני- ייעוץ חינוכי/התפתחותי, משלים ידע ורקע רחב יותר.
האם היה קשה להתקבל למסלול? האם עשית מכינה?
לא היה קשה במיוחד- היו לי ציונים מספקים בפסיכומטרי ובבגרויות, בתוספת קורות חיים בכתב שהגשתי לחוג לייעוץ והתפתחות האדם
האם אתה מרגיש שהמסלול ענה על הציפיות שלך?
ענה בצורה חלקית
החוג לפסיכולוגיה הוא בהחלט הכיוון המקצועי שלי, ותואר ראשון הוא הכרחי לצורך ההמשך לתואר שני, אך הלימודים אינם עונים על העניין והסקרנות שהובילה אותי לתחום מלכתחילה- הדגש מחקרי וסטטיסטי מאוד, אין הרבה מקום לרגש ולגישות טיפוליות. החוג לייעוץ הוא שילוב לא מוצלח לדעתי יחד עם פסיכולוגיה בשל החפיפיה הרבה. כנראה שהחוג חדש, ולכן טרם נערך להציע תכנית לימודים גם למי שלומד במקביל פסיכולוגיה. יש קורסי בחירה מעניינים.
על איזה קורס/מרצה היית ממליץ?
בחוג לייעוץ- כל קורס של ד"ר תמר אהרונסון, קורסים בנושא פסיכולוגיה של האינטרנט של ד"ר מירן בוניאל-נסים, בחוג לפסיכולוגיה- פסיכולוגיה התפתחותית, התנסות בשדה.
על איזה קורס/מרצה לא היית ממליץ?
אלו קורסי חובה ברובם ולכן לא יעזור ההסתייגות שלי...ובכל זאת- פסיכולוגיה ניסויית, שיטות מחקר מתאמיות
מה דעתך על רמת המרצים - (מקצועיות, יחס אישי, נגישות לסטודנטים)?
4
יש מרצים מקסימים (אבל בעיקר מדובר במרצים מן החוץ, בפקולטה לחינוך) אבל הרוב הגדול- לא נגישים, מרצים גרוע ובאופן כללי יחס מאוד לא נעים.
מהי רמת הלימודים בחוג - (רמת מתרגלים, שעורי עזר, תרגולים, כמות סטודנטים בהרצאה וכו')?
4
יש הרצאות ותרגולים מפוצצים שאין מקום לשבת, וגם רמת המתרגלים יכולה להיות ממש ירודה (לא תמיד)
מה חסר לך בתואר?
התנסות מעשית, התייחסות לעבודה המעשית בשטח, גיוון והעשרה מעבר לשיטות מחקר
נקודה אחת חזקה ונקודה אחת לשיפור
נקודה חזקה: הלמידה המתוקשבת וכל נושא המחשוב ממש מתוקתק- עדכונים ומידע דרך המייל, האתר, אפשר להעביר בכיף שנה מבלי להגיע לספריה
נקודה לשיפור: תכנית הלימודים, היחס לסטודנט, איכות ההוראה
לאילו עוד מוסדות ניסית להתקבל? האם יש מוסד שניסית ולא התקבלת אליו?
לא ניסיתי מוסדות אחרים
קמפוס
כיצד היית מגדיר את יחס המזכירות כלפי התלמידים?
5
היחס סביר- לא תמיד באים לקראת התלמיד, לפעמים מקבלים מענה לא נעים ולא יעיל, ביטולי שיעור ללא התרעה...
האם רמת המתקנים במוסד מספקת?
5
יש בניינים מצוינים, אך הבניין הראשי במצב גרוע מאוד- מיושן, ללא חלונות או פתחי אוורור, כיסאות (דרגשים) לא נוחים בעיל. הספריה מצוינת, חניה וקפיטריה בסדר (למרות העלות היקרה של תווי החניה- 600 ש"ח לשנה!)
מה חסר או היית שמח שיהיה?
מגורים
היכן אתה גר?
דירה שכורה - לבד
בקיבוץ בסביבה, עם בן זוג
האם המקום בו אתה מתגורר מתאים לסטודנטים?
מתאים לסטודנטים קיבוצניקים...
עבודה
האם אתה עובד בזמן התואר?
עובדת בערך יומיים בשבוע, ובחופשות
האם אפשרי לעבוד במהלך התואר? מאיזו שנה? האם המעסיק גמיש?
אפשרי אבל קשה לשלב- המערכת אינטנסיבית ועמוסה, אבל ניתן לבנות מערכת עם ארבעה-חמישה ימי לימוד וביתר לעבוד, או לעבוד באוניברסיטה
האם ישנה עבודה לסטודנטים באזור? מהן העבודות הנפוצות?
יש עבודה- באוניברסיטה, במלצרות וכו', אבל אני לא ממש מכירה מקומות, רוב חבריי שכן עובדים ממלצרים , עובדים בקמפוס או משתתפים במלגות למיניהן
חיי חברה ופנאי
כיצד מבלים באזור (פאבים, קולנוע, בתי קפה, ספורט)?
אני חוזרת כל יום הביתה מחוץ לחיפה, לא מכירה את הבילויים באזור
האם הקשר בין הסטודנטים טוב?
בסדר גמור, החוג לפסיכולוגיה עלול להיות תחרותי יותר אבל תמיד ניתן למצוא חברים שפויים ונחמדים
ממשיכים הלאה
האם אתה רואה את עצמך ממשיך ללמוד כאן גם לתואר שני?
כן- בעיקר בגלל המגמה הטובה שיש בחיפה בפסיכולוגיה קלינית, וכמובן- משיקול גיאוגרפי של קרבה הביתה
האם ניסית להשתלב בתחום שלמדת? האם כבר השתלבת?
השתלבתי כעוזרת מחקר במעבדה בתחום באוניברסיטה, אך תורת מלגה ולא כמשרה של ממש.
הטיפ של טל צ.
אם אין עניין אמיתי להמשיך לתואר שני בפסיכולוגיה- תעזבו... מי שמתעניין בנפש האדם ולא רוצה להיות פסיכולוג- שילך ללמוד מדעי ההתנהגות באיזו מכללה, או משהו אחר... חבל על המאמץ- פסיכולוגיה אמיתית לא תמצאו בתואר הראשון