מיכל א. 18/07/2011
סטודנט תואר ראשון לימודי היסטוריה של עם ישראל אוניברסיטת בן גוריון
מסלול לימודים
מדוע בחרת את המסלול?
הייתי צריכה לבחור מסלול שישלים את הנק"ז עם המסלול ללימודי מדינת ישראל. תחום ההיסטוריה של עם ישראל נראה לי כהשלמה מתבקשת. כמו כן, הנושא עצמו מעניין אותי, וברצוני לרכוש ידע אודות תולדות עמישראל, לצורך עבודה עתידית עם יהדות התפוצות.
האם היה קשה להתקבל למסלול? האם עשית מכינה?
לא היה קשה, כיוון שציון הבגרות שלי היה מספיק. אין דרישת פסיכומטרי גבוהה. לא עשיתי מכינה.
האם אתה מרגיש שהמסלול ענה על הציפיות שלך?
ענה בצורה מלאה
בינתיים, אם לשפוט לפי שנה א', המחלקה מספקת לנו קורסי מבוא אודות כל התקופות בתולדות העם היהודי. הקורסים, בגדול, מעניינים ומועברים במקצועיות.
על איזה קורס/מרצה היית ממליץ?
מבוא לתולדות עם ישראל בראשית העת החדשה, ובעת החדשה המאוחרת. מרצה: פרופ' מוטי זלקין.
על איזה קורס/מרצה לא היית ממליץ?
כל הקורסים שלקחתי השנה בהיסטוריה של עם ישראל הם קורסי חובה, כך שאין בחירה בעניין, כרגע.
מה דעתך על רמת המרצים - (מקצועיות, יחס אישי, נגישות לסטודנטים)?
8
הציון 8, כיוון שרוב המרצים במחלקה מאוד מקצועיים ומתחשבים, אך יש מעט מהם שאמנם יודעים את החומר היטב וניכרת מקצועיותם ובקיאותם בתחום- אך הם לא מספיק טובים בהוראה. יחס אישי מתקבל מכל המרצים במחלקה, לדעתי.
מהי רמת הלימודים בחוג - (רמת מתרגלים, שעורי עזר, תרגולים, כמות סטודנטים בהרצאה וכו')?
5
לא ברור לי איך רמת הלימודים קשורה לקריטריונים הנ"ל, אך ניתן לומר שלפחות בנוגע לשנה א'- אין כלל שיעורי תרגול ואין שיעורי עזר. כמות הסטודנטים בהרצאה היא קטנה, לרוב (בערך 20). אך קורסים שהם חובה גם עבור מחלקות אחרות יכולים להכיל גם 80 תלמידים בהרצאה.
מה חסר לך בתואר?
יש קורס שאני עוברת במחלקה השניה שלי (לימודי מדינת ישראל), ובעקבותיו הבנתי שהוא חסר מאוד בהיסטוריה של עם ישראל- מדובר בתכנים של כתיבת היסטוריה, חקר ההיסטוריה, ומתודולוגיה.
נקודה אחת חזקה ונקודה אחת לשיפור
נקודה חזקה: מחלקה קטנה, יחס אישי של המרצים.
נקודה לשיפור: לא מספקים הסברים טכניים בנוגע להרמה לקורסים, חישוב נק"ז, בחירת התמקדות בתחום מסויים החל משנה ב'. היה קשה להבין את כל אלו בתור סטודנטית שנה א', ובמיוחד כשהיה עליי להרכיב מערכת אישית.
לאילו עוד מוסדות ניסית להתקבל? האם יש מוסד שניסית ולא התקבלת אליו?
לא.
קמפוס
כיצד היית מגדיר את יחס המזכירות כלפי התלמידים?
9
היחס בעקרון טוב, נותנים מענה. אך, כאמור, חסרים לדעתי הסברים ברורים יותר בקשר לצד הטכני של הרישום, בחירת תחום התמקדות וכדומה.
האם רמת המתקנים במוסד מספקת?
מה חסר או היית שמח שיהיה?
מגורים
היכן אתה גר?
דירה שכורה – שותפים
שכונה ד'
האם המקום בו אתה מתגורר מתאים לסטודנטים?
הוא קרוב למרכז קניות ולתחנת אוטובוס.
עבודה
האם אתה עובד בזמן התואר?
אני לוקחת חלק ב-3 פעילויות במסגרת מילגה.
האם אפשרי לעבוד במהלך התואר? מאיזו שנה? האם המעסיק גמיש?
אם לשפוט לפי שנה א'- בהחלט אפשר לעבוד, לפחות בעבודה אחת.
האם ישנה עבודה לסטודנטים באזור? מהן העבודות הנפוצות?
בסביבה שלי, רוב הסטודנטים פועלים במסגרת מילגה, כאשר בתמורה הם נותנים שעות לתרומה לקהילה- עניין נפוץ וחשוב בקהילה בבאר שבע.
חיי חברה ופנאי
כיצד מבלים באזור (פאבים, קולנוע, בתי קפה, ספורט)?
כמו שמבלים בכל ב"ש- פאבים של סטודנטים, פחות בתי-קפה, מרכז ספורט פעיל.
האם הקשר בין הסטודנטים טוב?
מאוד. המגורים בשכונות הקרובות לאוניברסיטה, מאפשרות קירבה גאוגרפית בין הסטודנטים, ומאפשרים חיי חברה מלאים.
ממשיכים הלאה
האם אתה רואה את עצמך ממשיך ללמוד כאן גם לתואר שני?
כרגע לא, כי אני חושבת שאצליח למצוא עבודה גם עם תואר ראשון.
האם ניסית להשתלב בתחום שלמדת? האם כבר השתלבת?
כן, אבל זה היה לפני תחילת הלימודים. עבדתי בהדרכת נוער חו"ל, ובעקבות העבודה התחלתי ללמוד. השכר בעבודות אלו משתנה, אך לרוב גבוה מהמינימום.
הטיפ של מיכל א.
לשלב את הלימודים במחלקה עם לימודים במחלקה נוספת, בשביל הגיוון והעניין.