ניבר ו. 25/08/2014
סטודנט תואר ראשון לימודי טכנולוגיות למערכות למידה המכון הטכנולוגי חולון
מסלול לימודים
מדוע בחרת את המסלול?
רציתי להשלים את ניסיון התעסוקה שלי בתחום מבחינה אקדמית.
האם היה קשה להתקבל למסלול? האם עשית מכינה?
לא. מילאתי הצהרת כוונות וראיון אישי סתמי.
האם אתה מרגיש שהמסלול ענה על הציפיות שלך?
ענה בצורה חלקית
אתה מתנסה בהמון כלים - אך לא יודע במה טעית או מה עליך לשפר - כי המרצים לא טורחים להשיב על הפרויקטים והמשימות שהגשת. הרגשתי מופקר בשטח.
על איזה קורס/מרצה היית ממליץ?
סטטיסטיקה
על איזה קורס/מרצה לא היית ממליץ?
אנימציה, פלאש, פיתוח לומדה, אוריינות אקדמית
מה דעתך על רמת המרצים - (מקצועיות, יחס אישי, נגישות לסטודנטים)?
7
לא תמיד תקבלו מענה. רוב המרצים(כמצופה) - לא עונים בזמן לשאלות שלך - וכשהם כן עונים, מועד ההגשה של העבודה כבר עבר מזמן. הייתי ממליץ לשפר את הרמה המקצועית של המרצים בקורסים: אנימציה, פלאש, ויסודות העיצוב, פיתוח לומדה, החוק תקשוב וקניין רוחני, אוריינות אקדמית, סמינריון.
מהי רמת הלימודים בחוג - (רמת מתרגלים, שעורי עזר, תרגולים, כמות סטודנטים בהרצאה וכו')?
5
קרה המקרה שבשני סמסטרים, שלושה מרצים החליטו לצאת לחופשה בחו"ל למשך שבועיים (אחד מהם לשלושה). כתוצאה מכך פיספסנו שיעורים רבים, וכמובן שכל הנטל נפל על עוזרת הוראה ( סטודנטית לשעבר) שלא עמדה בעומס השאלות של הלומדים - מכיוון שנשאה את תפקיד מרצת שני קורסים מתוך השלושה בעל כורחה.
הפקרות כזאת לא ראיתי עוד בחיי.
מה חסר לך בתואר?
תיאום בין המרצים. בקורסים משולבים - המרתים מתנהגים כמו במערב-פרוע: כל מרצה סותר את הדרישות של המרצה האחר - והסטודנט - אובד עיצות. לדוגמה: באיזה פרוייקט משולב: המרצה לאנימציה מקפידה על איכות ביצוע ושימוש באלמנטים מרהיבים. לעומת זאת, המרצה לעיצוב סביבה לימודית סותרת אותה ואומרת שאסור להשתמש באנימציה "מושכת מדי" ולהתרכז בעיקר.
המרצה להתנהגות ארגונית - שלח למרכז הבחינות ביום המבחן המסכם טפסי מבחן שהתשובה הנכונה של כל שאלה (מבחן אמריקאי- בחירה מרבות) - מודגשת (BOLD). בעיקרון זה די מגניב, אבל כשהדודה עלתה על זה היא התקשרה למרצה, שהיה תקוע בפקק בדרך למכון - הוא הגיע אחרי ארבעים דקות עמד בפני הכיתה והכתיב לנו שאלות מהראש - שהן היו לפתע שאלות פתוחות. ERROR גדול!!!
נקודה אחת חזקה ונקודה אחת לשיפור
נקודה חזקה: למידה תוך עשייה והכנה לשוק / לתעשייה
נקודה לשיפור: יש מנהד כזה של המרצים שלא לתת משוב על הפרוייקטים שעשית לאורך התואר. אתה מגיש פרוייקט שעבדת עליו חודשיים, מחכה ומחכה ופתאום אתה מקבל ציון בלי שום ביקורת על תהליך העבודה שלך, או מה עלייך לשפר לבאות. כלום. וכשאתה מגיע למזכירות לשאול איפה תיק הפרויקט שלך - אומרים שאסור לך לראות אותו.
לאילו עוד מוסדות ניסית להתקבל? האם יש מוסד שניסית ולא התקבלת אליו?
austin texas בעזרת השם שנה הבאה אני שם!
קמפוס
כיצד היית מגדיר את יחס המזכירות כלפי התלמידים?
10
מענה מהיר. יחס אדיב לסטודנטים.
האם רמת המתקנים במוסד מספקת?
10
מערכות מחשוב עובדות טוב, ספרייה מספקת שירותים נוחים עד מאוחר בלילה בתקופות מבחנים.
הקפיטרייה - מנצלת את הסטודנט במחירים יקרים על מוצרים בסיסיים.
מה חסר או היית שמח שיהיה?
מגורים
היכן אתה גר?
דירה שכורה – שותפים
"חובה לכתוב הסבר." איזה הסבר? אני גר בדירה שכורה עם שותפים.
האם המקום בו אתה מתגורר מתאים לסטודנטים?
כן
עבודה
האם אתה עובד בזמן התואר?
עבודות זמניות. לא משהו רציני
האם אפשרי לעבוד במהלך התואר? מאיזו שנה? האם המעסיק גמיש?
המעסיק שלפני הלימודים, שמע שני מתחיל ללמוד ופיטר אותי, תוך חודש מקבלת ההודעה על קבלתי לליומדים.
לגבי מעסיקים אחרים, ניסיתי ללכת לראיונות עבודה כמה פעמים, אך המעסיקים דחו אותי כי אני לא זמין למשרה מלאה. בסוף נתקעתי בתור בריסטה בקפה ג'ו.
האם ישנה עבודה לסטודנטים באזור? מהן העבודות הנפוצות?
לא. רק מחוץ לחולון
חיי חברה ופנאי
כיצד מבלים באזור (פאבים, קולנוע, בתי קפה, ספורט)?
לא מבלה.
האם הקשר בין הסטודנטים טוב?
קשר טוב
ממשיכים הלאה
האם אתה רואה את עצמך ממשיך ללמוד כאן גם לתואר שני?
רק בחו"ל.
האם ניסית להשתלב בתחום שלמדת? האם כבר השתלבת?
כן, ניסיתי כמה פעמים, אך המעסיקים דחו אותי כי אני לא זמין למשרה מלאה.
הטיפ של ניבר ו.
אל תסמכו על מרצים ולא על חבריכם לפרוייקטים.