ביסוד תכנית הלימודים של מסלול החינוך המיוחד נמצאת האמונה בכושר ההשתנות של הילד בעל הצרכים המיוחדים.
כושרו של הילד ללמוד ולהתקדם הוא מעבר למגבלות, לאטיולוגיה ולגיל. זכותו של הילד לקבל חינוך הולם, סיוע וטיפול היא זכות בסיסית המוקנית לו על ידי עקרונות התורה, המוסר והחוק. חובת החברה לסייע לו לממש את..
ביסוד תכנית הלימודים של מסלול החינוך המיוחד נמצאת האמונה בכושר ההשתנות של הילד בעל הצרכים המיוחדים.
כושרו של הילד ללמוד ולהתקדם הוא מעבר למגבלות, לאטיולוגיה ולגיל. זכותו של הילד לקבל חינוך הולם, סיוע וטיפול היא זכות בסיסית המוקנית לו על ידי עקרונות התורה, המוסר והחוק. חובת החברה לסייע לו לממש את הפוטנציאל הטמון בו.
חוק החינוך המיוחד קובע: "מטרת החינוך המיוחד היא לקדם ולפתח את כישורי הילד החריג, לשפר את יכולתו הגופנית, השכלית, הנפשית וההתנהגותית, להקנות לו מיומנויות והרגלים ולסגלו להתנהגות המקובלת בחברה במטרה להקל על שילובו בחברה ובמעגל העבודה".
הילד המיוחד חייב ללמוד בסביבה המגבילה פחות, וזכותו לקבל טיפול וללמוד בהתאם לרמתו, לדרכו ולצרכיו תוך הצבה מתמדת של אתגרים להעלאת תפקודו. תפיסה זו מחייבת הכשרת מורה בעלת אישיות אמפאטית, הבקיאה בתחומים שונים של החינוך המיוחד ובעלת יכולת ליישום נכון של המחקרים והידע המדעי המצטברים במהירות.
התשתית של המכללה בתחום המעבדות לאבחון דינמי וטיפול בילד החריג (מעבדה לליקוי למידה ומעבדה לאבחון דינמי וטיפול על פי גישת הלמידה המתווכת – (L. P. A. D. , נותנת עזרה מקצועית לבתי ספר ולקהילות בהם מתאמנות הסטודנטיות בהוראה, באבחון ובטיפול. באופן זה נוצרים קשרי גומלין והזנה הדדיים בין השדה ללימודים העיוניים