המחלקה להנדסת כימיה (במגמת ביוטכנולוגיה) הוקמה בשנת 1993 וקיבלה אישור להעניק תואר. מספר שנים לאחר מכן המחלקה קיבלה הכרה מן המועצה להשכלה גבוהה לתואר B.Sc. בשנת 2004 קיבלה המחלקה אישור זכאות לרישום בפנקס המהנדסים.
תוכנית הלימודים של הסטודנט במחלקה כוללת: נושאים בסיסיים במתמטיקה, פיזיקה, כימיה..
המחלקה להנדסת כימיה (במגמת ביוטכנולוגיה) הוקמה בשנת 1993 וקיבלה אישור להעניק תואר. מספר שנים לאחר מכן המחלקה קיבלה הכרה מן המועצה להשכלה גבוהה לתואר B. Sc. בשנת 2004 קיבלה המחלקה אישור זכאות לרישום בפנקס המהנדסים.
תוכנית הלימודים של הסטודנט במחלקה כוללת: נושאים בסיסיים במתמטיקה, פיזיקה, כימיה וביולוגיה, נושאים בסיסיים בהנדסה, וכן נושאים כלליים כגון: כלכלה, ניהול בטיחות ולימודים כלליים נוספים הרלוונטיים למהנדס ולמגמת הלימוד. הנושאים השונים הנלמדים בהנדסת כימיה בשתי המגמות, מציידים את הסטודנט בכלים לפתרון בעיות בעולם המודרני. לרשות הסגל והסטודנטים במחלקה עומדים מספר מגוון של מעבדות, שעברו התחדשות בשנה האחרונה.
מטרת המגמה לביוטכנולוגיה היא להכשיר מהנדסים בעלי אוריינטציה יישומית בתחומי התכנון והתפעול בתעשייה הכימית וביוטכנולוגית. הלימודים יקנו לסטודנט רקע בכימיה, בביולוגיה ובביוטכנולוגיה, יכולת תכנון תהליכים ומתקנים בשטחים אלה, וטיפול בבעיות הסביבה, תוך ניצול המוצרים השונים לצרכי האדם והסביבה.
התעשייה הכימית על כל ענפיה ופעילויותיה מציעה מגוון רחב של תפקידים למהנדס הכימי והביוטכנולוגי. תחומי עיסוקיו של המהנדס הכימי: במפעל הכימי – תהליכי הפקה וייצור תעשייתיים של מוצרים כימיים; ניהול מפעל ותשלובת כימית; פיקוח על צוות המפעיל מתקני ייצור; פיתוח תהליכי ייצור חדשניים של מוליכים למחצה לתעשיית המחשבים; ייעול של תנאי הפעלת המפעל; ניתוח כדאיות כלכלית של מפעל כימי חדש. בשוק האזרחי - הנדסה ביו רפואית; פיתוח מקורות אנרגיה חדשים; התפלת מי-ים; פתרון בעיות זיהום אוויר וזיהום מים; עיבוד תהליך כימי מעבדתי לפס ייצור בהתאם להתמחות; ייעוץ טכני ללקוחות המפעל; חקר שווקים לצורך החדרת מוצר חדש או למכירת מוצרי המפעל; השתלבות במשרדי ייעוץ טכני והנדסי
חיה ד. על תואר ראשון לימודי הנדסת כימיה וביו-טכנולוגיה אוניברסיטת אריאל (08/08/2011)
סטודנט שנה שניה
מדוע בחרתי במסלול זה
כי רציתי ללמוד הנדסה ומתוך כל ההנדסות הכי התעניינתי במסלול החומרים...באריאל הציעו אפשרות לשלב בין הנדסה כימית להנדסת חומרים וזה נשמע לי מעניין
האם המסלול עמד בציפיות
המסלול שבחרתי לא התאים לי כל כך וזה לא באשמת המיכללה, פשוט התחברתי יותר למגמת החומרים ופחות למסלול ההנדסה הכימית שהוא בעצם המסלול העיקרי ביותר
מה רמת הלימודים
ברמת העיקרון הקורסים והשיעורים הם ברמה גבוהה, לא כמו באוניברסיטאות אחרות אבל היא בסדר. מה שהכי בולט במחלקה שלנו לפחות זה המבחנים שממש קלים יחסית לתרגילים שאנחנו מתרגלים וככה יוצא שיש מספר גדול של סטודנטים עם ממוצעים מאוד גבוהים...תופעה שלא נפוצה בשאר המקו
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
לקרוא את הסילבוס של הקורסים העיקריים בתואר ולשאול את עצמכם אם אתם באמת מתחברים לחומר הלימודי כי הוא קשה מאוד ואם רוצים להצליח בו אז צריך לאהוב או לפחות להתעניין בתחום