מטרות המחלקה
• להכשיר את הסטודנטים הן בהיבטים האקדמיים העיוניים המשותפים לכל תחומי הביוטכנולוגיה, והן בהיבטים הייחודיים של הביוטכנולוגיה הימית הקשורים לבעלי חיים, אצות ובקטריות מהים, שימור וניטור מאגרי מים, ימים וחופים, ולימוד המנגנונים הייחודיים של אורגניזמים שחיים בתנאי מחיה..
מטרות המחלקה
• להכשיר את הסטודנטים הן בהיבטים האקדמיים העיוניים המשותפים לכל תחומי הביוטכנולוגיה, והן בהיבטים הייחודיים של הביוטכנולוגיה הימית הקשורים לבעלי חיים, אצות ובקטריות מהים, שימור וניטור מאגרי מים, ימים וחופים, ולימוד המנגנונים הייחודיים של אורגניזמים שחיים בתנאי מחיה קיצוניים.
• פיתוח אופקים חדשים במחקר ופיתוח של הביוטכנולוגיה הימית בישראל לטובת ניצול הפוטנציאל הגלום בתחום זה.
• מינוף הניצול של מגוון בעלי חיים, אצות ובקטריות שחיים בימים שלנו, הנושאים עימם אוצר גנטי עצום.
• תלמידי התכנית לביוטכנולוגיה ימית יהיו בעלי הכשרה אקדמית רחבה וייחודית בתחום הביוטכנולוגיה הימית וירכשו רקע מצומצם בהנדסה, מנהל וכלכלה, כדי לפתוח בפניהם את האפשרות לשתף פעולה עם יזמים בתעשייה.
תכנית הלימודים עשירה בשעות מעבדה, בסיורים ובפרויקטים מחקריים וכוללת לימודי ימאות, שבמהלכם מפליגים לאורך חופי ישראל, לקפריסין ולטורקיה. סטודנטים שמעוניינים בכך יכולים לעבור קורס משיטי ספינה וקורסי צלילה במועדונים שבקרבת הקמפוס (פעילויות אלה ניתנות בתשלום נוסף אך מסובסד). אווירת הלימודים מיוחדת ונעימה ועשירה בפעילות חברתית וקהילתית של הסטודנטים.
בשנה א' נלמדים מדעי היסוד, כולל מתמטיקה, פיזיקה, כימיה, ביוכימיה, קורס מבוא במדעי המחשב ולימודי יסוד במדעי הים ובמדעי החיים.
בשנה ב' נלמדים קורסי יסוד ומבוא בביוטכנולוגיה ימית, כגון אוקיינוגרפיה פיזיקלית וכימית, גיאומורפולוגיה ימית ועוד.
בשנה ג' מתמקדים בביוטכנולוגיה ימית ובייחוד בפרויקט הליבה, שהוא פרויקט מחקרי מודרך, בהצגת סמינרים ובהיכרות עם היבטים מורכבים של מיזמי הזנק (סטארט-אפ) בביוטכנולוגיה
כל הביקורות באתר הן של סטודנטים ובוגרים אמיתיים המזוהים
עם ת.ז, שם אמיתי ועברו תהליך אימות - זה הערך החשוב לנו ביותר באתר
ביקורות של בוגרים (3)
תומר ה. על תואר ראשון לימודי ביוטכנולוגיה ימית מכללת רופין (19/09/2011)
סיים בשנת 2011
מדוע בחרתי במסלול זה
לאחר ביקור בקמפוס במסגרת יום פתוח ושמיעת הרצאות על תוכנית הלימודים החלטתי ללכת וללמוד מדעי הים במכמורת בגלל האוירה המיוחדת במוסד, לימודי מקצועות הים (שיט וצלילה) בשילוב עם ביולוגיה שעיניינה אותי מאז ומעולם.
האם המסלול עמד בציפיות
המסלול של ביוטכנולוגיה ימית פתח בפניי מספר תחומי לימוד מעולם הביולוגיה שלא ידעתי על קיומם טרם הלימודים, תואר ראשון רחב כמו זה המוצע במכמורת עוזר לסטודנט המבולבל המתחיל לגבש תחומי עיניין ללימודי המשך ולעבודה בתחום.
מה רמת הלימודים
התואר רחב ומקנה הכרות עם תחומי מחקר ועבודה רבים בעולמות שונים, החל מביולוגיה מולקולרית, אוקיינוגרפיה וחקר הים, אקולוגיה סביבתית ושמירת איכות הסביבה, חקלאות ימית ועוד. לאנשים מבולבלים עם ראש ריאלי ורצון ללמוד על הים ובתוך הים - התואר מומלץ בחום.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
לאנשים שאוהבים את הים ומחפשים אווירה ביתית וחמה ולא מנוכרת כמו באוניברסיטאות, למי שמעניין אותו לימודי ביולוגיה, אקולוגיה ושימור סביבה בדגש על הפן הימי - מכמורת זה המקום בשבילכם!
צליל על תואר ראשון לימודי ביוטכנולוגיה ימית מכללת רופין (16/08/2011)
סיים בשנת 2011
מדוע בחרתי במסלול זה
בחרתי בלימודים לביוטכנולוגיה ימית כיוון שביולוגיה הוא התחום שהכי עניין אותי והשילוב עם הים נתן ערך מוסף להחלטה שכן הים עדיין עטוף בהרבה מסתורין ויש עוד הרבה מה לחקור ולגלות וזה היה הכיוון שלי בהתחלה.
האם המסלול עמד בציפיות
אני מאוד מליצה לאוהבי הים והביולוגיה ומחקר לפנות למסלול הזה.
מה רמת הלימודים
אני חושבת שקיבלתי את הכלים הנחוצים להמשך הדרך ואת הידע שאיתו צריך להמשיך.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
שנה א היא שנה קשה מאוד אבל היא גם הזמן להחליט אם זה המקצוע בשבילך או לא..
גיל ט. על תואר ראשון לימודי ביוטכנולוגיה ימית מכללת רופין (20/08/2011)
סטודנט שנה שלישית
מדוע בחרתי במסלול זה
זה המקצוע שעניין אותי, וברצוני לעסוק בו
האם המסלול עמד בציפיות
המסלול מכיל בתוכו את כל המקצועות שמעניינים אותי
מה רמת הלימודים
אין הרבה סטודנטים בתרגול ובהרצאות תלוי באיזה הרצאה, הרמה גבוהה וניתן הסבר למתקשים, יש הרבה מעבדות שעוזר להבנת החומר התאורטי הנילמד . שוב, החומר לא תמיד מובן ולפעמים קצב ההרצאה גבוה מידי
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
שרק מי שמתעניין בחומר נילמד שירשם , אחרת הוא לא יחזיק מעמד בלימודים האלה