לראשונה בישראל מנוע חיפוש לימודים המאפשר לכם לדעת מה חושבים סטודנטים ובוגרים על התארים המעניינים אתכם
עמוד הבית > לימודי שיווק ופרסום תואר ראשון

לימודי שיווק ופרסום תואר ראשון

15 ביקורות של סטודנטים ובוגרים 2 מסלולי לימוד

מסלולים בתחום לימודי שיווק ופרסום

המכללה האקדמית ספיר
לימודי שיווק טכנולוגי תואר ראשון  מכללת ספיר
13 ביקורות סטודנטים 0 ביקורות בוגרים
ציון משוקלל: מה זה?
8.9
שביעות רצון מרמת הלימודים: מה זה?
9
מתוך ביקורת של סטודנט - רותם ש. 26/01/2015

"למה בחרתי: תחום השיווק עניין אותי
הציפיות: התואר נתן לי את הכלים הנדרשים כדי לצאת לשוק העבודה
רמת לימודים: רמת לימודים טובה
טיפ כללי: לקחת בחשבון כי בתואר זה לומדים גם ריאלי וגם הומני כך שצריך להסתדר עם שני התחומים ומעבר לזה ברגע שלומדים אין סיבה לא להצליח."

ציון משוקלל: מה זה?
9
שביעות רצון מרמת הלימודים: מה זה?
8
מתוך ביקורת של סטודנט - נופר ל. 20/01/2015

"למה בחרתי: מתעניינת מאוד בתחום הפרסום. בנוסף, המסלול בקריה האקדמית אונו הכי התאים לצרכי.
הציפיות: החומר הנלמד מאוד פרקטי, לא מלמדים רק חומר תיאורתי גם נותנים לנו להתנסות המון.
רמת לימודים: רמת המתרגלים גבוה אך הייתי מעדיפה שיגבירו את כמות התרגולים.
טיפ כללי: מסלול מאוד מעניין, הקורסים מתאימים מאוד ומעניינים גם לידע כללי. תשקיעו ותיהנו מזה בדרך :)"

מדריכים ומאמרים בנושא

לימודי שיווק – הצטרפו למהפכה
לימודי שיווק – הצטרפו למהפכה

למרות המשבר בו נמצא ענף הפרסום הישראלי מזה למעלה משנה, עם ירידה של יותר מ-10 אחוז בהכנסות, אנחנו רואים יציבות במספר הסטודנטים שנרשמים ללימודי שיווק ופרסום במסגרות אקדמאיות שונות. הסטודנטים הנרשמים עושים זאת במסגרת תואר ראשון או כחלק מהתמחות בתואר שני בלימודי מנהל עסקים, ניהול או כלכלה. ההסבר לכך הוא, פתיחתן של מסגרות שיווק חדשות שנוצרו החל מאמצע שנות התשעים, אשר שינו לגמרי את מפת השיווק..

לימודי שיווק ופרסום

במידה ואתם אוהבים לשכנע, ליצור דברים חדשים ועוד הרבה דברים נוספים, הרי שתואר ראשון בפרסום ושיווק יתאים לכם. מדובר בתואר מאתגר ומרתק, אשר פותח בפניכם דלת לעולם חדש.
מדובר באחד המקצועות המבוקשים כיום, מאחר ותחום הפרסום והשיווק נמצא בתנופה גדולה בשנים האחרונות. כיום, ישנם הרבה אנשים ששואפים להיכנס למקצוע הנ"ל כדי להתמקצע בשכנוע של שיווק מוצר או יצירת פרסומת שתגרום להרבה אנשים לרוץ לחנויות.
 
רקע החוג
 
לימודי פרסום ושיווק נמשכים שלוש שנים, כאשר הבוגרים מקבלים בסיום תעודת BA.
מטרת הלימודים הללו היא להקנות לסטודנטים ידע, כלים ומיומנויות שיאפשרו להם ליצור פרסומת ויהפכו אותם לאנשים מבוקשים בעולם הפרסום. לימודי פרסום ושיווק מעניקים ללומדים חשיפה למקצועות ותחומי דעת רבים כגון: חשיבה רעיונאית, כתיבה יוצרת, כתיבה עיתונאית, החדרת מוצרים, שמות מותג, אמנות, סיעור מוחות, הדמיה, חשיבה יצירתית, חשיבה אינטואיטיבית, שיווק ופרסום, תכנון מסעי פרסום, יסודות השיווק, יסודות האינטרנט, אסכולות בפרסום ובשיווק ועוד. בנוסף לכך, המרצים מעודדים את הסטודנטים לפתח את היצירתיות שבהם וגם את סגנונם האישי.
 
האם זה מתאים לי?
 
לימודי פרסום ושיווק מתאימים קודם כל לאנשים עם ראש יצירתי, אשר יכולים לחדש ולעלות בכל פעם רעיונות חדשים. בנוסף לכך, מדובר במקצוע שמתאים לאנשים ברי שכנוע מקהל קטן ועד קהל של אלפים ולעיתים קרובות בלתי נראה ובלתי מוכר. שכן במידה ולא הצלחת לשכנע אף אחד, הרי שהמוצר שלך ייכשל ולא יירכש. פרסומאים ואנשי שיווק צריכים להכיר קהלים ממגזרים שונים מגוונים, אשר כל אחד מהם דורש יחס שונה. מה שכמובן דורש מהם יכולות מחקר וניתוח מעמיקות.
 
היתרונות של לימודי פרסום ושיווק
 
אחד היתרונות הבולטים בפרסום ושיווק הוא שמדובר במקצוע בעל קשת רחבה של משרות מגוונות, אשר הבוגרים יכולים לנסות להתקבל אליהן. מבחינת נושא העבודה, הרי שהסטודנטים יכולים להסיר את האבן הזאת מהלב, כאשר לא חסר אופציות לעסוק בהן בתום הלימודים.
הפרסום באינטרנט הוא הדבר החם בעולם השיווק בכלל הפרסום ובפרט. יש למשרדי הפרסום הבינלאומיים והמקומיים מחלקות התמחות בפרסום באינטרנט. מדובר ביתרון גדול עבור פרסומאים, שכן קיימת בפניהם עוד אופציה לעיסוק.
אנשי הפוליטיקה משתמשים במדית הפרסום באינטרנט על מנת להגיע לציבור. דרך הפרסום הפוליטי המועמדים מנסים לזהות קהלי יעד ספציפיים, ולקשר בינן ובין מסעי הבחירות שלהם.
יתרון נוסף הוא עניין השכר, תחום הפרסום והשיווק, כמובן אם אתם מצליחים בו, הרי שיש לכם את האפשרות לחיות כמעט בלי דאגות. בסופו של יום, בעולם הפרסום והשיווק לא חסר כסף, כאשר, כמובן, הפרסומאים ואנשי השיווק המובילים נהנים ממשכורות מכובדות.
 
החסרונות של לימודי פרסום ושיווק
 
מדובר בתחום שדורש כישרון אישי בכדי להגיע לרמות גבוהות של הצלחה. כלומר, ישנם סטודנטים שמסיימים את לימודיהם והכל טוב ויפה, אך ברגע שאלה מגיעים לחברות פרסום שונות, קיימים מצבים שיבינו שזהו לא המקצוע שנועד עבורם.
מדובר בתחום קשה מבחינת היצירתיות והרעיונות שצריכים לחדש בו לעיתים קרובות. אנשי המקצוע צריכים כל פעם להביא רעיונות חדשים, כאשר הדבר לא מבטיח שבהכרח הבוסים יאשרו זאת. העבודה בחברת פרסום לא פשוטה, כאשר מצפים ממך כל פעם למשהו חדשני ומקורי.
 
מה לומדים שם ?
 
תוכנית הלימודים של פרסום ושיווק מציעה מגוון רחב של קורסים, אשר מתפרסים על שלוש שנות הלימוד. להלן חלק מהקורסים שיחכו לכם: התנהגות צרכנים, מבוא לפרסום א', שיווק חוויתי, יסודות השיווק, תקציבאות, קופירייטינג, שיווק בינלאומי, מבוא לפרסום ב', כתיבה שיווקית, פיתוח דרכי חשיבה רעיונית ויצירתית, מיתוג, פיתוח כישורים אומנותיים, מסעי פרסום, ההיסטוריה של השיווק.
ישנם מסלולים בהם פרסום ושיווק הם ההתמחות בתוך לימודי תקשורת, אז הנה הקורסים הנוספים שתלמדו: תקשורת המונים, מושגים ויסודות הקולנוע, עיתונאות, סטטיסטיקה, שיטות מחקר, דיני תקשורת, מוסדות התקשורת ועוד.
במהלך השנה השלישית, יתבקשו הסטודנטים להכין פרויקט גמר, בו יהיה עליהם ליצור מוצר כלשהו על בסיס החומר שלמדו בכיתות (במידה כמובן והקשיבו בשיעור). כל צוות יצטרך לשכנע מדוע כדאי לקנות את המוצר שלו.
 
איך מתקדמים ללימודים מתקדמים?
 
חלק מהסטודנטים ממשיכים לתואר שני בתקשורת, שכן אלה מעוניינים להעמיק ולחקור את הנושא מהיבטים שונים. בסופו של דבר, פרסום ושיווק הוא תחום שנמצא בתוך עולם תקשורתי, על ענפיו השונים.
אפשרות נוספת היא שסטודנטים מנסים להתקבל לתואר שני במנהל עסקים, כאשר אז המטרה שלהם הוא להעמיק את ידיעותיהם בתחום הניהול ועולם העסקים על מנת שיקבלו כלים ומיומנויות שיעזרו להם בעתיד לנהל איזושהי חברת פרסום.
 
נשלב חוגים ונצליח
 
תחום הפרסום והשיווק נבחר לפעמים על-ידי הסטודנטים בתור התמחות בחוג לתקשורת. בצורה כזאת, הסטודנטים גם מתמחים בעולם הפרסום והשיווק, גם מקבלים ידע על נושא התקשורת ובנוסף, מרחיבים את אופקיהם בספרות ופילוסופיה.
שילוב נוסף הוא מסלול המשלב תקשורת עם התמחות בפרסום ושיווק יחד עם החוג למנהל עסקים. הסטודנטים מקבלים כלים הן כדי לדעת איך ליצור פרסומת או לשווק מוצר כלשהו (במידה והשכנוע לא טוב, אז אף אחד לא יקנה מוצר כמו למשל, תרסיס נגד זבובים) והן כדי לדעת איך עולם העסקים פועל. הלומדים מקבלים כלים כדי שיוכלו להשתלב בתחום הפרסום והשיווק, ואף יוכלו להשתמש בכלים שקיבלו מעולם הניהול.
 
סיימתי עם התואר, מה עכשיו ?
 
בתום תקופת הלימודים תוכלו להתחיל בקריירת הפרסום והשיווק שלכם, כאשר הכלים כבר בידיים שלכם. כעת, בואו נראה מה התפקידים אליהם תנסו להתקבל: טראפיק- כינוי לאדם האחראי על התקשורת בין המחלקות והעברת מידע וחומרים, מדיה פלאנר- איש האחראי על רכש המדיה, מדיה בייר- קניין, איש רכש, המבצע של תכנון הרכש על-ידי המדיה פלאנר, גרפיקאי- שולט בתוכנות הגרפיקה השונות, ביצועיסט- גרפיקה מעשית, לא ממוחשבת לרוב, פלאנר- אחראי על ביצוע מחקרי שוק והנהלת המסר הפרסומי, מידען- איסוף מידע רלוונטי לפרויקט הפרסום,קריאטיב- אחראי על הצוות הרעיונאי, רעיונאי- קופירייטר, מנסח, ארט דירקטור- אחראי תוכן עיצובי, תקציבאי- ניהול משא ומתן כלכלי עם הלקוח והצגת תוכניות עסקיות לפרסום.
 
שכר- בוגרי פרסום ושיווק מרוויחים תחילה משכורות שנעות בין 5,000 לבין 7,000. אנשים שעובדים בתפקידים כמו קופירייטר או תקציבאי, מרוויחים בין 5,500 ל-10,000 ומעלה, כשהדבר תלוי באופן טבעי בשנות הוותק. מנהלי קמפיינים של פרסום מרוויחים בסביבות ה-15,000. כמובן שלא ניתן להשוות את כל המשכורות לאלו של סמנכ"לים ומנכ"לים של חברות פרסום, אשר מרוויחים בסביבות ה-20,000 פלוס.
 
ישראל או חו"ל- חלק מהסטודנטים מנסה להתקבל למוסדות אקדמיים בחו"ל על מנת ללמוד פרסום ושיווק מחוץ לישראל. ישנם בוגרים שטסים לחו"ל במטרה לעבוד בחברות, אשר מחפשות צעירים שיעבדו בתחומים השונים של עולם הפרסום והשיווק. אלה שנוסעים לעבוד בחברות זרות, הרי צריכים לקחת בחשבון שהם עתידים לעבוד מול קהל לא מוכר, ולכן האתגר שלהם יותר גדול מבארץ.

כל הזכויות שמורות לאתר הסטודנט © 2024