"למה בחרתי: לפני כן התחלתי לימודי משפטים בא"ת
ובעקבות העובדה שאני דיסלקט וסובל מהפרעות קשב וריכוז
לא הצלחתי להסתגל למסלול הנוקשה של משפטים, כמו כן השתעממתי מהחומר הנלמד
בעקבות זאת חיפשתי מסלול יותר מעניין וגמיש
ופילוסופיה סיפקה את התשובה
הציפיות: חלק מהלימודים היו מאוד מעניינים, וחלקם לא ענו על הציפיות והיו משעממים
כמו כן הלימודים לא נתנו לי הרבה כלים פרקטיים להמשך החיים
רמת לימודים: ראה תשובות קודמות
טיפ כללי: אם אתם מחפשים לימודים מעניינים זה התחום\
יחד עם זאת התואר הוא לא קל והרבה נושרים בדרך\
אז תבררו עם עצמכים אם זה מה שמתאים לכם"
"למה בחרתי: התחלתי את לימודי במדעי הטבע, ובשלב מסוים נפל לי אסימון שכדי להכיר ולהבין את העולם טוב יותר עלי להבין איך אנשים חושבים ומה מניע אותם ולא מהם עובדות החיים. סיימתי תואר דו חוגי של פילוסופיה (בעיקר קונטיננטלית ומוסר) ופוליטיקה. אני מאמין שקיבלתי היקף ידע שיאפשר לי לעסוק וללמוד בתחומי ידע רבים. הלימודים הם ערך בפני עצמו ולא רק כלי להשגת מטרה.
הציפיות: באופן אישי מסלל לימוי ענה על הציפיות, והעשיר אותי ברמות המתגלות גם שנים לאחר הסיום. אולם ביחס לעבודה - מעסיקים רבים מרימים גבה לבוגרי פילוסופיה.
רמת לימודים: ברמת הידע, יכולות וכישורי למידה, עניין, דחיפה מורלית מוסרית ואידיאולוגית גבוהים ביותר. שוק העבודה אינו נעים לבוגרי מדעי הרוח.
טיפ כללי: המלצתי למתלבט - אקדמיה איננה מקצוע אלא לימודים לשם הידע, החשיבה וההתפתחות האישית."
"למה בחרתי: בעקבות לימודי מחשבת ישראל בבית הספר התעניינתי ללמוד את הנושא באופן נרחב יותר
הציפיות: למדתי המון, קיבלתי המון מידע חדש שלא הכרתי, היו חסרים לי דיונים מעמיקים יותר
רמת לימודים: ברוב הקורסים מגיעים כל הסטודנטים
טיפ כללי: להתחבר עם אנשים שיש להם כבר ניסיון ולא להתבייש לבקש עזרה ולשאול מה שלא יודעים ולא מבינים"
"למה בחרתי: די במקרה, וכי הוא נשמע לי מעניין.
הציפיות: -
רמת לימודים: שם מפוצץ שמאחוריו לא עומד מספיק
טיפ כללי: התואר הוא יחסית כללי. אין מספיק קורסים ייעודיים הדנים בבעיית התודעה ו/או משלבים אספקטים שונים של פילוסופיים וביולוגים. יש לקחת את זה בחשבון."
מטרתנו העיקרית במגמה לפילוסופיה כללית היא לפתח ולקדם חשיבה פילוסופית במגוון מסורות ואסכולות. חשיבה פילוסופית תופסת מקום מרכזי במורשת האינטלקטואלית שלנו ובהבנתנו את עצמנו; היא רכיב חיוני במכלול המחקר האוניברסיטאי ויש לה תפקיד יסודי בהשכלה האקדמית. בלימודי התואר הראשון אנו מבקשים להקנות לסטודנטים..