"למה בחרתי: כי ניהול הוא תחום נפוץ בארץ בביקושו, ומעניין אותי אישית
הציפיות: אני בחרתי מה ללמוד לכן הוא ענה על ציפיותי
רמת לימודים: יש תרגולים אבל לא בכל הקורסים
טיפ כללי: קצת משמעת עצמית- והשמיים הם הגבול! אם אתה רוצה- אתה תצליח!"
"למה בחרתי: התמקצעות, אהבה לתחום הטיפולי ורצון לעסוק בתחום.
הציפיות: מתכוונת לתחום הקליני
רמת לימודים: בד"כ בסדר. לפעמים מעמיסים הרבה סטודנטים בכיתות מה שנוטל את העניין שיכול להיווצר בקורס.
טיפ כללי: שאם הם פונים לתחום הזה שיעשו את זה רק אם זה בנשמתם באמת. כסף לא יצא מיזה."
"למה בחרתי: עשיתי סדנא לבחירת מקצוע ושם יצא שזה מה שהכי יתאים לי
הציפיות: לא חשבתי שזה יהיה ברמה יותר גבוהה. זה לא היה מאוד קשה והיו דברים שהיו יותר או פחות מעניינים בלימודים.
רמת לימודים: יחסית לא רמה גבוהה וטוב שכך.
טיפ כללי: ללכת רק או לא בטוחים מה רוצים ללמוד, כי זה דו חוגי או שמעניין אתכם משאבי אנוש."
"למה בחרתי: אני לומדת תקשורת, שנה ראשונה.
בגדול תחום הפקה ותכנון אירועים מאוד מעניין אותי וזה תואר כללי שנוגע בתחום.
הציפיות: יש קורסים, בעיקר קורסי מבוא קצת משעממים כך שזה לא תלוי במוסד שאני לומדת בו אלא בתוכן התואר.
רמת לימודים: כיתות יחסית קטנות והתרגולים נעשים במסגרות מאוד מצומצמות.
טיפ כללי: לעשות סקר שוק קטן בקרב סטודנטים על רמת הלימודים והמרצים.
ויחד עם זאת באריאל יש מספר מסלולים שניתן לבחור אז הייתי ממליצה לבצע בדיקה בשוק העבודה מה צריך יותר ומה פחות."
"למה בחרתי: התואר משלב הרבה תחומים שעניינו אותי, והיה נחשב יוקרתי
הציפיות: המסלול מעניין מאוד, ומהבחינה הזו הוא ענה על הציפיות, אבל הוא לא יורד מספיק לעומק של הנושאים והוא די שטחי. אולי ככה זה בתואר ראשון.
רמת לימודים: הלימודים מעניינים, עוברים על מספר רחב של נושאים ומצליחים להיקשר אחד לשני
טיפ כללי: בחרו בקפידה את החוג השני, כי קוגניציה עצמה לא יתעמק בתחום מסוים, ואת ההתעמקות מקבלים מחוג הלימודים השני"
"למה בחרתי: הייתי צריכה להתחיל ללמוד ולא ידעתי מה.
הציפיות: מזכירות החוג אטומה.
רמת לימודים: יש קורסים עם הרבה סטודנטים, מעט בחירה.
טיפ כללי: תואר בסבבה. אם יש אפשרות לא לקחת קורסים של זוהר רובינשטיין - אומנות יותר טוב."
"למה בחרתי: אני בחרתי במסלול הזה בגלל בעיני וגם הרבה סטודנטים, יודעים שבאמת התואר הזה נותן לנו את הדברים הבסיסים לחיים שלנו. ועוד סיבה והיא האבירה של מכללת ספיר מאוד טובה והיחסים בין הסטודנטים והמרצים מעולה. אנחנו כולנו משפחה אחת גדולה.
הציפיות: המסלול שבחרתי בו עונה על הצפיות שלי, אני אישית אוהב את ההסטוריה, והספרות, וכמעט התחלתי לאהוב את הפוליטיקה, אבל קשב קצת. אבל בהסטוריה והספרות בקורצים שלהם אני מרגיש הנאה.
רמת לימודים: אין לי מה לומר על המתרגלים בגלל מתחילת הלימודים שלי אני עושה את כל התרגולים עם מתרגל אחד והוא מאוד חכם ונותן לכה להבין את החומר טוב.
טיפ כללי: אם תהיה רציני ובאמת רוצה ללמוד את תלמד את המסלול ותקבל תואר עם ציונים גבוהים, אבל תלמד בהנאה. יש פתגם בערבית שאומר" מי שמפחד לטפס על ההרים יחיה את כל חיוו בתוך הבורות".
ותודה"
"למה בחרתי: נפלטתי מאחד החוגים האחרים במכללה
הציפיות: בחוג הרב תחומי אמנם יש מבחר של קורסים מאוד מעניינים, אבל בתכלס אין מה לעשות עם התואר הזה, זה תואר שמתאים לאנשים עובדים בעבודה מסודרת או לאנשים המעוניינים להעשיר את הידע
רמת לימודים: התואר הרב תחומי (חד חוגי) התואר לא משמש אותי ולא מקדם אותי. לדעתי זהו תואר שמתאים לעובדי מדינה, צבא ומשטרה. תואר כללי מידי ולא ממוקד.
טיפ כללי: לכל מי שמתלבט בין כמה מקצועות יש לשקול זאת בכובד ראש"
"למה בחרתי: כי היה אפשר לשלב עם עבודה במשרה מלאה. ותקשורת הכי מדבר אליי
הציפיות: לא
רמת לימודים: 6
טיפ כללי: באוניברסיטה הפתוחה כן ניתן ללמוד ואם אתה אחראי מספיק גם אפשרי להצליח"
"למה בחרתי: התוכן הנלמד מאוד עניין אותי וניתנה לי האפשרות ללמוד במקביל לעבודה במשרה מלאה.
הציפיות: אין אפשרות במסלול זה לבחור את הקורסים אותם לומדים, הכל מוכתב לך, מה שהביא לכך שהיו מספר קורסים שלא היו קשורים לתואר שנאלצנו ללמוד.
רמת לימודים: יקר משמעותית משאר המסלולים. בבר-אילן יש חובה ללמוד קורסים רבים ביהדות שבלעדיהם לא עוברים את התואר, ישנה החמרה מאוד בנושא ולעיתים זה מאוד מעיק.
טיפ כללי: לקחת בחשבון שזהו תחום מעניין, אך אינו מקצוע לרוב, אלא אם כן ממשיכים ללמוד."
"למה בחרתי: התכנית הרב-תחומית במדעי הרוח והאומנויות מציעה מגוון רחב של קורסים ונושאים, כמו גם שיעורים ייחודיים שלא ניתן לקחת בשום מסגרת אחרת, כמו שיעורי כתיבה, דיון, קריאת טקסטים וכולי. התכנית מאפשרת לבחור 2 הקבצים מכל אחת מהפקולטות - מדעי הרוח ואומנויות, וגם להרכיב באופן עצמאי את המערכת כך שכל תלמיד בוחר את הקורסים המועדפים עליו. באופן אישי, שמחתי על האפשרות לא להתמקד בתחום לימוד אחד אלא ללמוד במקביל גם קולנוע ותיאטרון וגם היסטוריה וספרות אנגלית.
הציפיות: המסלול עלה על הציפיות ללמוד מגוון רחב של נושאים. עם זאת, יש להתחשב בכך שריבוי הנושאים בא לעתים על חשבון ההתעמקות בהם.
רמת לימודים: בפקולטה לאומנויות- 6 ובפקולטה למדה"ר- 8
טיפ כללי: להתייעץ עם תלמידים מהתכנית ובוגרים כדי להבין לעומק את היתרונות והחסרונות של המסלול. ראש התכנית מאד חיובית ומספקת מידע, שמה איריס מילנר ואפשר להגיע אליה דרך מזכירות החוג לספרות."
"למה בחרתי: אני הייתי בקורס הנהלת חשבונות בצבא ששם מן הסתם הראו לנו רק קמצוץ אך ממה שראיתי והתעסקתי הגעתי למסקנה שמשהו בכיוון הזה מושך אותי. להגיד את האת אני לא רוצה להיות חשבונאית אלא בבקרה או במס.
הציפיות: למרות שידעתי לאן אני הולכת ושהולך להיות קשה זה היה עדיין אתגר בישבילי. העניין שאין לי אם מה להשוואת האם זה בגלל שזה מסגרת רופפת או שבכללי לכולם קשה בשנה הראשונה.
בסופו של דבר אני חושבת להגיד שמי שאומר שהדברים ענו לא בצורה מלאה משקר או שזאת הפעם השנייה שלו בגלל שפעם ראשונה אף פעם לא יודעים למה לצפות ולהיות מוכן ב-100%
רמת לימודים: אני מניחה כרגיל כמו שאמרתי היה לי קשה האם זה בגלל שזה פתוחה לא בהכרח אומר שיש קשר גם הא]קט האנושי משפיע.
טיפ כללי: להתעניין בנושא ולא להקשיב למה שאנשים אומרים ההצלחה תלויה אך ורק בכם. ולסדר את סדר העידפויות קודם לימודים\עבודה ואז הנאות."
"למה בחרתי: התאים ללימודים תוך כדי שירות, מבחינת לו"ז ועומס. בנוסף, המסלול מאפשר להמשיך לתואר שני במדעי המדינה מבלי להשלים קורסים נוספים.
הציפיות: הקורסים ברובם איכותיים, אך התחושה היא שמדובר בקורסי מבוא בלבד. הדבר בא לידי ביטוי ברמה השטחית שבה נלמד כל קורס.
רמת לימודים: הרמה נמוכה מאוד יחסית. לא מצריכה למידה מעמיקה ורצינית לפני מבחנים, או השקעה יוצאת דופן בעבודות.
טיפ כללי: מומלץ מאוד למשרתים בכוחות הביטחון. עם זאת, חשוב לוודא שיש מספיק ימי חופש לתקופות המבחנים והעבודות."
"למה בחרתי: כי זה תואר בשנתיים והוא ללא פסיכומטרי ומשולב עם יומיים מדרשה
הציפיות: מתאימה לי דרך הלימוד וידעתי כמעט את כל הדרישות כשניגשתי לתואר
רמת לימודים: רמת הלימוד בקורס היא בסדר
טיפ כללי: לשים לב טוב לזה שיש גם סימסטר קייץ וזה יכול לא להתאים לכולם"
"למה בחרתי: כיוון שלא ידעתי מה בדיוק אני רוצה ללמוד וגם הפסיכומטרי לא היה גבוה אז התפשרתי על משהו כללי בתקווה להמשיך לתואר שני עם התמחות
הציפיות: מצד אחד מעניין מצד שני אין הרבה אפשרויות תעסוקה
רמת לימודים: מספר לא גדול של סטודנטים. יחס אישי.
טיפ כללי: לבחור חטיבות שיעניינו אותם. לבנות מערכת לא עמוסה עד 20 נקז בסמסטר."
""
"למה בחרתי: זה מעניין אותי
הציפיות: אני מאוד נהנית מהתואר
רמת לימודים: רוב ההרצאות בקורסים של החוג יש מעט תלמידים, בערך עד 20 תלמידים, יש גם שיעורי עזר בשנה א'
טיפ כללי: לבוא ללמוד אותו רק אם זה באמת נושא שמעניין אותכם כי התואר עצמו קשה אך שווה ומהנה אם אתה מתעניין בתחום ובמדעים בכלל"
"למה בחרתי: כי זה מאוד מושך ומעניין אותי
הציפיות: כי אני מתחברת מאוד למקצועות הרוח
רמת לימודים: יש לי 10 תלמידים בכיתה ויחד מעולה עם הרבה תגבורים
טיפ כללי: שהתואר הוא פשוט חוייה מדהייייימה!! באמת!! אני נהנית מכל רגע.."
"למה בחרתי: משום שזהו התחום אליו אני מתחברת .
הציפיות: אני מרגישה כי אינני רק לומדת תיאורטית את התחום אלא מקבלת גם כלים לשטח וזה בא לידי ביטוי בהתנסותי בשטח.
רמת לימודים: קיימים קורסים טובים יותר וטובים פחות, זה עניין אישי
טיפ כללי: להתייעץ עם אנשים שלומדים ועובדים בתחום על-מנת לדעת שזה אכן מה שאתה רוצה ואתה מתאים לכך."
"למה בחרתי: במקור רציתי ללמוד סוציולוגיה אנתרופולוגיה ביחד עם פסיכולוגיה. מכיוון שלא היה לי ציון גבוה מספיק לפסיכולוגיה, החלטתי ללכת על רב תחומי.
אני מאוד אוהבת ללמוד דברים חדשים והיה לי חשוב ללמוד נושאים רבים מבלי להתמקד בתחום אחד בלבד, רב תחומי מאפשר לי לחוות קצת מכל העולמות.
סוציולוגיה ואנתרופולוגיה תמיד נראו לי תחומים מעניינים. מעניין אותי ללמוד על חברות שונות, כיצד המקום בו גדלתי משפיע עלי, איך אחרים רואים את החברה ועוד המון שאלות.
הציפיות: ואף יותר! רב תחומי אמנם היה הבחירה השלישית שלי, אך אני שמחה שהדברים יצאו כפי שהם. לדעתי המסלול הרב תחומי הוא יתרון גדול למי שמעוניין ללמוד על מנת לדעת ולא רק לשם מקצוע. אני מאושרת שבחרתי את זה ואני ממליחה על זה לכולם.
באופן היותר פרקטי- יש כל כך הרבה קורסים שניתן להגמיש את המערכת שעות כך שיתאים כמעט לכל אחד.
סוציולוגיה תחום מעניין מאוד, חלק מהחומר נראה לי מובן מאליו, אך יחד עם זאת תמיד לומדים לראות דברים מפרספקטיבה שונה מעט. מקיימים דיונים הקשורים לחברה על כל פניה וצורותיה, ומדובר בתחום מעניין ושגורם לך לחשוב על העולם שלך.
רמת לימודים: מתרגלים ברמה טובה שעוזרים במה שצריך, כמות הסטודנטים בהרצאות משתנה.
בסוציולוגיה- ההרצאות מתקיימים בכיתות גדולות ולרוב הסטודנט יושב באופן סביל ומקשיב. עם זאת, ישנם התרגולים עם המתרגלים, אשר מתקיימים בקבוצות קטנות ובהם ניתן לדון בחומר הנלמד באופן פעיל, יש הרגשה יותר נעימה וכן קל יותר להכיר את האנשים שאתה לומד איתם.
ברב תחומי- זה משתנה מאוד, יש לי שיעורים בכיתות גדולות מאוד ויש כאלה שבכיתות קטנות. כל אחד עם היתרונות והחסרונות שלו.
טיפ כללי: העצה הכי טובה שיש לי היא לקחת את החוג של רב תחומי!"
"למה בחרתי: הלימודים זולים, קרוב לבית..
הציפיות: אין מלגות, המרצים לא ברמה הטובה ביותר
רמת לימודים: אין הרבה הסברים לעומק
טיפ כללי: תשלים עם עצמך שאתה תעשה הכל כדי לסיים את התואר.
זה אתה נגד העולם. צא למלחמה.
(: בהצלחה חבר יקר."
החוגים לגאוגרפיה וארכיאולוגיה באוניברסיטת חיפה מאפשרים הכרה ב-31 נקודות זכות בדרך ללימודי תואר B.A. על חשבון קורסים שנלמדים בקורס מורי הדרך. התכנית ניתנת בשיתוף פעולה בין ביה"ס לתיירות בישראל ואוניברסיטת חיפה.
המחלקה להוראה מכשירה כוח אדם מיומן ברמה אקדמית גבוהה להוראת מקצועות הנדסיים וטכנולוגיים בבתי ספר תיכוניים, בשיטות וגישות הוראה מתקדמות. המחלקה מודעת לחשיבות הרבה שבפיתוח שיטות הוראה חדשניות בעולם שבו הידע המדעי מתחדש במהירות רבה, וסביבת הלמידה עתירת הטכנולוגיה משתנה גם היא. העקרונות..
תוכנית ייחודית להשלמת תואר ראשון B.A. במדעי החברה מסלול כל"ל של אוניברסיטת בר-אילן. הלימודים במסלול זה מיועדים להנדסאי אורט בכל המסלולים במסלול בוקר או במסלול משולב או בוגרים עד 5 שנים מיום סיום לימודיהם במסלול מה"ט או משרד החינוך. לבוגרי המסלול יתרון בשוק העבודה על בוגרים אחרים בתחומים..
תוכנית מקוצרת להנדסאים להשלמה לתואר ראשון .B.A במדעי החברה - מסלול כלל מטעם אוניברסיטת בר- אילן + תעודה בניהול וטכנולוגיה. הלימודים במסלול זה מיועדים לסטודנטים מכל המגמות בשנת הלימודים האחרונה ללימודי הנדסאים או הנדסאים בוגרים עד 5 שנים מיום סיום לימודיהם במסלול מה"ט. על..
מטרת התכנית היא להרחיב ולהעמיק את ההשכלה האקדמית במגוון נושאים אקדמיים הרלבנטיים לתעשיית התיירות בקרב ציבור המועסקים בתיירות, בדגש על נותני השרות בסוכנויות הנסיעות, תוך רכישת כלי לימוד ומחקר אקדמיים של ציבור הפקידים המורשים (סוכני הנסיעות) ומומחי התיירות (מנהלי המשרדים). התוכנית תיתן מענה לצורך..
מטרת הלימודים היא להקנות לתלמידים בסיס רחב בחקר התופעות הדתיות והתרבויות השונות על ידי לימודים היסטוריים והשוואתיים. שיטת הלימודים תהיה בעיקרה פילולוגית-היסטורית ותתמקד בהכרת הדתות, הספרויות והשפות כביטוי של מערכת תרבותית מורכבת על היבטיה ההגותיים השונים.יושם דגש על הכרת הדתות בימינו ובמקומותינו:..
מלא"ך הוא מסלול לימודים חד-שנתי המיועד לסטודנטים שטרם החליטו באיזה מסלול לימודים ברצונם ללמוד, ולסטודנטים שנתוני הקבלה שלהם בעת רישומם לטכניון אינם מאפשרים קבלה למסלול בו הם מבקשים ללמוד. הסטודנטים במלא"ך ייחשבו כסטודנטים מן המניין עם כל החובות והזכויות של הסטודנטים הרגילים. הם יוכלו..
מורה ומחנך במאה ה-21 חייב להיות אדם בעל השכלה רחבה – רב תחומית. החוג ללימודים רב תחומיים הוא המענה לצורך זה באשר הוא מציע לסטודנט את האפשרות לרכוש ידע בפריסה רחבה של שלושה תחומי דעת נוספים (או משיקים) לתחום הדעת העיקרי אותו הוא לומד בחוג השני. יתרונו הגדול של החוג הרב תחומי, על פני שאר..
כסטודנט, זה יכול להיות קשה לקצץ בהוצאות ולחסוך כסף תוך שמירה על אורח חיים נוח. בין שכר לימוד, ספרי לימוד, דיור והוצאות אחרות, זה יכול להרגיש כאילו אף פעם אין מספיק כסף. אבל אל חשש, יש דרכים לקצץ בהוצאות ולחסוך כסף תוך כדי הנאה מזמנכם כסטודנטים. יסודות התקציב: הצעד הראשון לחיסכון בכסף כסטודנט הוא יצירת תקציב. תקציב יעזור לכם לעקוב אחר ההכנסות וההוצאות שלכם ויאפשר לכם לקבוע היכן..
בימים אלו של תחרות הולכת וגוברת בשוק העבודה בארץ, מתעצמת החשיבות של בתואר אקדמי. מעסיקים בתחומים שונים, מרשים לעצמם כיום להעלות את רף הקבלה, אף למשרות בהן לכאורה אין קשר ישיר בין אופי העבודה לבין לימודים אקדמיים ספציפיים. קשה לקבוע מה קדם למה, אך בישראל של שנות האלפיים אחוז האקדמאים הינו מהגבוהים בעולם (29 אחוז), זהה לאחוז בארה"ב ושני רק לנורבגיה (30 אחוז). כך שבשביל להתמודד במירוץ..