"למה בחרתי: אקולוגיה - תחום שתמיד עניין ומשך אותי
הציפיות: כמובן שלא ב 100% אבל לפחות ב90%, קורסים מעניינים בסה"כ
רמת לימודים: תמיד יש לאן להשתפר
טיפ כללי: לאור המציאות התעסוקתית בארץ - רדו לחו"ל, או תמצאו משהו שיש בו יותר עבודה בהמשך..."
"למה בחרתי: כהמשך ללימודי בתואר ראשון בגיאולוגיה ואחרי 4 שנות ניסיון בתחום, תחום מדעי הים מאוד עניין אותי במיוחד שהוא התואר מקנה הכשרה טובה
הציפיות: מאוד מרוצה מהבחירה שעשיתי
רמת לימודים: רמה טובה. לרוב יש מעט סטודנטים כך שכל אחד מקבל יחס אישי ויש אפשרות להעביר את השיעור בצורה אפקטיבית יותר
טיפ כללי: תחום מאוד מעניין ומתפתח במיוחד בזמן האחרון. מאוד יעזור אם יתעניינו וישאלו את אלה שמתעסקים עם התחום, לדתי אנשים מאוד נמשכים לתחום זה ברגע שהם מבינים מה אפשר לעשות בו"
""
""
"למה בחרתי: מתוך עניין
הציפיות: הרמה מאכזבת והתקציבים למחקר מאוד נמוכים
רמת לימודים: רמה מאוד בינונית
טיפ כללי: אם טרם רכשת מקצוע, אל תבחר במסלול הזה. המסלול מתאים בעיקר לאנשים שיש להם מקצוע והם אינם מתכוונים לשנות אותו. המסלול מעשיר את הידע ופותח אופקים, אך לא מכשיר לעיסוק בתחום."
החוג משותף למכונים למדעי כדור הארץ ולמדעי החיים. החוג משלב מכלול לימודים במדעי הים מתחומי הגאולוגיה, הביולוגיה, הכימיה, והפיסיקה. האוקינוסים הינם גורם חשוב ביותר באינטראקציה שבין היבשות לאטמוספירה והשפעתם על איכות הסביבה היא עצומה. הקורסים הבסיסיים בחוג מקנים לסטודנט כלים להבנה..
תחומי המחקר במחלקה כוללים: ■ ביולוגיה של התא ■ אימונולוגיה ■ ביולוגיה התפתחותית ■ וירולוגיה ■ חקר מנגנוני בקרת ביטוי גנים ■גנטיקה מולקולרית ■ מחלות גנטיות ■ תאי גזע ■ חקר תהליכים סרטניים והתפתחות גרורות
הלימודים בחוג מתמקדים בתהליכים פיסיקליים וכימיים הקשורים בהרכבו של האוויר באטמוספירה ובתנועתו. מטרת התכנית היא להקנות לתלמידים כלים להבנת התהליכים האטמוספיריים הקובעים את מערכות מזג האוויר והאקלים, והשינויים החלים בהן מסיבות טבעיות וכתוצאה ממעשה ידי האדם. הלימודים מקנים כלים להבנת ההתחממות..
תכנית זו מעניקה לסטודנטים הזדמנות להתמחות באחד מענפי המדע החדשניים עם פוטנציאל לתועלת רבה לאנושות. בצד לימודים עיוניים בתחומי הפיזיולוגיה, הגנטיקה, ההתנהגות המרחבית, הרבייה של בעלי החיים הימיים למיניהם, נחשפים משתתפי התכנית לחזית הישגי המדע כפי שבאים לידי ביטוי לא רק בספרות המקצועית, אלא גם..
הלימודים לתואר שני מורכבים ממחקר ולימודים. מגמות ההתמחות בתואר שני נקבעות בהתאם לנושאי המחקר של המנחה במעבדה הספציפית, על פי אחד מהתחומים הכלליים המפורטים להלן: בוטניקה, ביוכימיה, זואולוגיה, מיקרוביולוגיה, אקולוגיה, ביולוגיה הומנית וביוטכנולוגיה. קיימות תוכניות מיוחדות למצטיינים.
חוקרי המחלקה עוסקים במגוון רחב מאד של נושאים החל ממחקרים גנטיים-מולקולאריים, דרך לימוד המנגנונים הפיסיולוגיים, המבנה והפונקציה, המורפוגנזה והרבייה בצמח הבודד ועד למחקר הסביבה בה גדלים צמחים, אינטראקציות בין צמחים ובעלי חיים, חברות הצמחים והגורמים המעצבים אותן והתפתחותו של צומח ארץ ישראל. מחקר:..
הלימודים בחוג מיועדים למתמחים במכלול נושאים הקשורים למים ולאטמוספירה כבית גידולו של הצמח, לכימיה ולפיסיקה של הקרקע, איכות הסביבה, הדישון וההשקיה ולמתמחים בענפי הייצור הצמחיים. בוגרי ומוסמכי החוג נקלטים בשטחים שונים ורבים של המשק הישראלי: מחקר, הוראה, הדרכה חקלאית, עזרה לארצות מתפתחות, המשרד..
מטרת החוג להקנות לתלמידיו את הכלים המתקדמים ביותר למחקר ויישום ביולוגי וחקלאי. בחוג נערכים מחקרים מגוונים הנמצאים בחזית המחקר המודרני וכוללים: הנדסה גנטית של צמחי נוי ומטע, ריבוי צמחים בתרבית, הנדסת חלבונים וכן גנומיקה, פרוטאומיקה ומטבולומיקה של צמחי נוי. בנוסף נחקרים המנגנונים המעורבים בבקרה..