התפתחות השוק הפיננסי כשוק משוכלל יצרה דרישה לאנשי מקצוע בעלי מצוינות בתחומים ספציפיים. דרישה זו מדגישה את הצורך באיש מסים מקצועי ומיומן הנשען על ידע עדכני. כל חברה או עסק נדרש לניהול חשבונות והגשת דוחות לשלטונות מע"מ ,ביטוח לאומי ומס הכנסה על פי חוק. עצמאיים זקוקים ליועצי מס, לא רק לניהול..
תפקיד המזכירה הבכירה בארגון הינו חשוב ומרכזי, הן מבחינת העשייה והן מבחינת המעמד שהוא יקנה לך. כמזכירה בכירה ידרשו ממך ידע ומיומנות בתחומים שונים ומגוונים בו זמנית, ולכן ההכשרה תקנה לך יתרונות רבים: 1. ארגונים רבים ישמחו לקלוט אותך לשורותיהם 2. תוכלי להשתלב בכל ארגון מהר יותר 3. הביצועים שלך יהיו..
מטרת הקורס להכשיר את הסטודנט להבין ולבצע פעולות בהנהלת חשבונות כמנהל חשבונות מוסמך בעידן הממוחשב. לפתח את החשיבה העצמית, למצוא פתרונות לבעיות השונות העשויות להתעורר תוך כדי ביצוען ולהכין את הבוגר לבחינות סיווג 2+1 מטעם משרד העבודה והרווחה.
תפקיד המזכירה הבכירה בארגון הינו חשוב ומרכזי, הן מבחינת העשייה והן מבחינת המעמד שהוא יקנה לך. כמזכירה בכירה ידרשו ממך ידע ומיומנות בתחומים שונים ומגוונים בו זמנית, ולכן ההכשרה תקנה לך יתרונות רבים: 1. ארגונים רבים ישמחו לקלוט אותך לשורותיהם 2. תוכלי להשתלב בכל ארגון מהר יותר 3. הביצועים שלך..
מטרת קורס מזכירות בכירות ומנהלות לשכה vht הקניית מיומנות, טכניקות וכלים לשיפור רמת התיפקוד של המזכירה הבכירה בסביבתה, תוך מתן דגש על היבטי השירות, הניהול העצמי, התקשורת הבין אישית והארגונית. הקורס מיועד למזכירות, מנהלות לישכה ופקידות בכירות, בעלות ותק מקצועי המעוניינות לפתח ולטפח כישוריהן..
המזכירה הרפואית מועסקת במערכת שירותי הבריאות ומבצעת מגוון של פעילויות,החל מריכוז החלק המנהלי של היחידה בה היא עובדת עד טיפול במסמכי הרשומה הרפואית המקיפה. קורס מזכירות רפואיות כולל בתוכו עבודה מעשית (סטאג') במוסדות רפואיים.
במערכות בהן מתקיימות פעילויות רפואיות, מרכזת המזכירה הרפואית את כל הנושאים הארגוניים של היחידה הרפואית. ובעידן של התייעלות ושירות יעיל ללקוח הופך תפקיד זה לחשוב ומרכזי ביותר. ההכשרה כוללת כלים וטכניקות בניהול משרד מודרני שעיקרו מיומנות מקצועית גבוהה ושירות יעיל לציבור הרחב המשתמש בשירותי היחידות..
עולם הרפואה, ממרפאות פרטיות ועד בתי-חולים, מבקש צוות תמיכה מנהלי מקצועי אשר ידע לתת מענה לצוות הרפואי ולאחיות מצד אחד ולמטופלים מצד שני.
תוכנית הלימודים מיועדת להכשיר בעלי מקצוע לתפקיד מזכירה משפטית במוסדות משפטיים , המזכירה המשפטית מרכזת ומארגנת את הטפסים המשפטיים השונים , עומדת בתקשורת שוטפת עם רשויות מנהליות שונות ומנהלת את התיקייה המשפטית במוסד בו היא פועלת.
ההמזכירה נדרשת להעניק שירות יעיל ואציל לממונים עליה ולעובדים אחרים במערכת הנזקקים לשירותים משרדיים. המזכירה המשפטית נדרשת לגלות גמישות מספקת כדי לעמוד במתחים ולחצים ולשמר את האווירה החיובית במשרד.
מזכירה רפואית מועסקת במערכת שרותי הבריאות ומבצעת מגוון של פעילויות הקשורות בטיפול במסמכי רשומה רפואית המקיפה את מהלך הטיפולים בפרט. המזכירה מרכזת את החלק המנהלי של היחידה בה היא עובדת ומטפלת בכל הנושאים הארגוניים – מנהליים.
הקורס מקנה ידע והבנה כללית של מושגים ותהליכים במקצועות הרפואה והפרה רפואה, הקניית כלים וטכניקות בניהול משרד, החיוניים לעבודת המזכירה הרפואית.
מזכירות רפואית הינו מקצוע הנדרש בעיקר על-ידי מערכות שירותי הבריאות וקשור למגוון משימות ארגוניות ומנהליות הקשורות בטיפול במסמכי רשומות רפואיות במהלך הטיפול בפרט. מזכירה רפואית בוגרת לימודי תעודה מועסקת לרוב במוסדות ציבוריים, רפואיים או במחלקות השונות של בת
תפקידי המזכירות והאדמיניסטרציה מהווים גורם חשוב ומשמעותי בהתנהלותו השוטפת של הארגון, בדרך כלל דורשים תפקידים אלו יכולת קבלת החלטות הקריטיות לארגון, יוזמה, סדר ארגון, לויאליות, אכפתיות ויכולת שמירה על דיסקרטיות.
רקע הלימודים
מכיוון שחשיבות תפקיד המזכירות חולש על יותר תחומי אחריות מבעבר, תחומים הדורשים מקצועיות רבה ובנוסף רמת ידע גבוהה יותר מבעבר לדוגמה הכרת תוכנות מחשב שונות והבנה בנושא האינטרנט. מהסיבות האלו בארגונים רבים כאחד מתנאי הקבלה לתפקיד תידרש תעודת סיום קורס מזכירות מקצועי, בעיקר אם מדובר על משרת מזכירה בכירה או מזכירה רפואית.
למי זה מתאים
לימודי מזכירה מתאים לכל מי שמעוניינת לעבוד עם קהל , מרגישה את עצמה שירותית, סמכותית ואחראית. כיום מזכירות אינן רק עונות לטלפון או מקבלות קהל אלא מנהלות את המשרד והרבה פעמים בעל המשרד או המרפאה מאציל למזכירה סמכויות שונות, ולכן כל מי שנרשמת לקורס מזכירות צריכה לקחת בחשבון שמדובר בתפקיד מלא אחריות ובעל חשיבות עליונה בעבודה תקינה ושוטפת של כל משרד או מרפאה.
יתרונות וחסרונות
מבחינת היתרונות הרי שמדובר בתפקיד מאוד מאתגר עם הרבה תחומי עניין. נכון שבתודעתנו , מזכירה כביכול רק עונה לטלפונים, אך האמת היא, שאם נשים לב, נראה שהיא האדם השני הכי חשוב במשרד כי היא זו שקובעת את לוח הזמנים של בעל המשרד או המרפאה, במשרדים גדולים יש לזה חשיבות, אז כל אחד רוצה להיות ביחסים טובים עם המזכירה, כדי לקבל קדימות אצל הבוס
החסרון הגדול של עבודה זו, שהיא שוחקת. זה לא קל לעבוד 8 או 9 שעות במשרד, לנהל אותו, לשוחח עם לקוחות וספקים, לעיתים יש הרבה לחץ. לכן גם הדרישות לעבודה הן גבוהות.
תחומי לימוד
קורס מזכירות נחשב כלימודי תעודה ובסופם מוענקת תעודת גמר, הלימודים כוללים הקניית ידע מקצועי בכל תחומי ניהול המשרד, פיתוח מיומנויות בתקשורת בינאישית, עבודת צוות ודרכים ומצבים לקבלת החלטות. בלימודי המזכירות מגוון רחב של קורסים ונושאי לימוד, ביניהם: שימוש ביישומים ותוכנות מחשב, ניהול חשבונות, הקלדה, ניהול לשכה, ארגון וניהול, כלכלה, ארגון תיקיות, תקשורת בינאישית,אופן מתן שירות, דיני עבודה, שיווק, מעבדי תמלילים, כתיבה מנהלית, דוחות ופרוטוקולים, יחסי ציבור, חשבונות וכספים, מאגרי מיד ועוד.
את לימודי המזכירות ניתן לחלק לפחות לשלושה תחומים שכל אחד מהם הוא קורס בפני עצמו:
קורס מזכירות רפואית – במקומות כמו מרפאות, קופות חולים ובתי חולים תפקידה של המזכירה הרפואית הוא לרכז את כל הנושאים הארגוניים של אותה היחידה הרפואית.
בקורס מזכירות רפואית מקבלים הסמכה לתחום ומעבר ללימוד התפקיד עצמו לומדים מונחי יסוד בתחום הרפואה ומידע על גופי הרפואה השונים.
קורס מזכירות בכירה – מטרת הקורס הוא להכשיר את המזכירות הבכירות על ידי הקניית מיומנות וטכניקות לשיפור רמת תפקוד של המזכירה ופיתוח מיומנות בתקשורת הבין אישית.
קורס מזכירות משפטית – בקורס לומדים ומקבלים הכשרה לתפקיד המזכירה במשרד עו"ד בין הנושאים הנלמדים: דיניי משפט שונים, רישום פרוטוקולים אנגלית משפטית ועוד..
אפשרויות תעסוקה לאחר הלימודים ושכר
ברור מאליו שאפשרויות התעסוקה של מזכירה היא בכל מקום בו מחזיקים תקן כזה. זה יכול להיות משרדים, מוסדות, בתי ספר, ארגונים ועמותות ועוד. מבחינת מזכירה רפואית הרי שמדובר במרפאות, קופות חולים ובתי חולים ומבחינת מזכירה משפטית אנחנו מדברים על משרדי עורכי דין, שופטים , מנהלי בית משפט ואחרים שעוסקים בתחום.
השכר של מזכירה משתנה בהתאם לסוג המזכירות ולכמות השנים בהן היא עוסקת בתחום. בגדול מזכירה מתחילה בשכר מינימום עד חמש אלף, ומתקדמת עד 6 או 8 אלף שקל. מזכירות בכירות עם שנות וותק רבות יכולות לחצות גם את גבול ה-10,000