עמית 17/11/2011
סטודנט קורסים / לימודי תעודה ספרות, דרמה ומבע יצירתי (דו חוגי עם חינוך חברתי - קהילתי) המכללה האקדמית לחינוך אורנים
מסלול לימודים
מדוע בחרת את המסלול?
מאז ומתמיד ידעתי שאמשיך בחינוך, השאלה הייתה רק איפה? איך? במהלך השירות הצבאי (ק' חינוך במג"ב) החלטתי שמה שאהיה מחנכת. זה מה שבוער בי, מה שמפריע לי בחברה, מה שאני אוהבת, מכירה ורוצה לשנות...
האם היה קשה להתקבל למסלול? האם עשית מכינה?
הייתה בחינה מוקדמת למגמה, אך התנאים לא גבוהים מן הרגיל.
האם אתה מרגיש שהמסלול ענה על הציפיות שלך?
ענה בצורה מלאה
הגעתי כדי ללמוד קצת מעבר, להבין לאיזה כיוון (סוגי חינוך) אני רוצה ללכת בתוך החינוך הפורמאלי. (במטרה להביא את הבלתי פורמלי לפורמאלי) לחוות חוויות שונות, להרחיב אופקים וללמוד. ממה שיצא לי לראות עד עכשיו (וזה לא הרבה) אנחנו נוגעים בהמון דברים שהזכרתי.
על איזה קורס/מרצה היית ממליץ?
המסלול שאני עושה, אולי לימודי ארץ ישראל, אומנות וכמובן שמסלול מל"ח.
על איזה קורס/מרצה לא היית ממליץ?
אני עדיין לא מכירה מספיק כדי לשלול...
מה דעתך על רמת המרצים - (מקצועיות, יחס אישי, נגישות לסטודנטים)?
9
רוב המרצים ברמה גבוהה מאוד, נותנים מענה, מקצועיים, קשובים, שולטים בחומר הנלמד, האווירה בשיעורים מלמדת וטובה.
מהי רמת הלימודים בחוג - (רמת מתרגלים, שעורי עזר, תרגולים, כמות סטודנטים בהרצאה וכו')?
9
בעיקרון הרמה גבוהה ואני לומדת המון, אך ישנם שיעורים שני מרגישה דריכה במקום, לא מתקדמים לשום מקום. ההרגשה שאפשר ללמוד מעבר, להרחיב, ללמוד יותר חומר...
מה חסר לך בתואר?
אולי בשנה הבאה אדע...
נקודה אחת חזקה ונקודה אחת לשיפור
נקודה חזקה: מעבר לכל מה שאמרתי על המרצים, אפשר להוסיף שהאווירה באורנים פורה, נעימה, "קיבוצית". אוכלוסית סטודנטים מעניינת והסתכלות על החינוך (שיטות חינוך, סוגי חינוך, מוסדות חינוך וכו'...) מבסיסו מנקודת מבט רחבה וכוללת עם הסתכלות נקודתית.
נקודה לשיפור: בניית מערכת השעות היוותה עבורי קושי רב. בתור סטודנטית שנה א' לא כל כך ידעתי מה לעשות, איך לשבץ וגם כששיבצתינוצרה לי מערכת דיי בעייתית (מלאת חלונות), ימים שנגמרים מאוחר- חוסר אפקטיביות...
הטיפ של עמית
מי שמגיע לאורנים (לווא דווקא למסלול אותו אני בחרתי) צריך קודם כל להאמין בחינוך. להאמין במה שהוא עושה, לבחור את זה ולא ללכת לזה מטעמי נוחות. זה צריך לבעור בו, לעניין אותו, להניע אותו, להיות חלק ממנו. ברגע שהחלטת שזה מה שאתה רוצה (עם כל היתרונות והחסרונות) צריך לבחון איזה תחום מעניין אותך גם כדי שתלמד אותו, גם כדי שתלמד אותו בעתיד וגם כדי שהוא ילמד אותך.
עכשיו אתה יכול לבחור...