שני נ. 08/09/2011
סטודנט תואר ראשון לימודי סוציולוגיה (דו חוגי עם היסטוריה של המזה"ת בעת החדשה) המכללה האקדמית לחינוך אורנים
מסלול לימודים
מדוע בחרת את המסלול?
אני אוהבת את שתי המקצועות הללו, סוציולוגיה למדתי בתיכון והתחברתי מאוד לנושא, ידעתי שבלימודי התואר שלי אני אלמד את הנושא בצורה כלשהי. היסטוריה זאת האהבה שלי, אני אוהבת את האירועים, ההתרחשויות, קוראת ספרי היסטוריה רבים.
האם היה קשה להתקבל למסלול? האם עשית מכינה?
לא היה לי קשה, קיבלו אותי מהר ויפה, הייתי צריכה לעבור רק ראיון.
האם אתה מרגיש שהמסלול ענה על הציפיות שלך?
ענה בצורה מלאה
יש מרצים מעולים, הנושאים מעניינים ורחבים, למרות שהייתי ממליצה על גיוון יותר בקורסים.
על איזה קורס/מרצה היית ממליץ?
מלחמת העצמאות - ד"ר עמירם אזוב, בצל הסהר-קהילות יהודיות תחת שלטון האסלאם-הדס הירש, דרוזים צ'רקסים ונוצרים בישראל-ד"ר יאיר בוימל, מגדר בחברות מסורתיות-ד"ר תותרי מרי,מוסיקה פופלארית-ד"ר אריאל פרידמן, מיעוט ערבי בישראל - ד"ר תותרי מרי.
על איזה קורס/מרצה לא היית ממליץ?
מבוא לימי הביניים-בגלל המרצה
מה דעתך על רמת המרצים - (מקצועיות, יחס אישי, נגישות לסטודנטים)?
9
המרצים מעולים ורובם מעניקים יחס אישי, הזדמנויות, עזרה וסיוע במידת הצורך, לא נתקלתי בבעיות גדולות. למרות זאת, ישנם כמה מרצים מעטים שנותנים יחס שונה ולא מעודד לסטודנטים, בעלי דרישות לא הגיוניות, דיבור לא יפה וכן הלאה.
מהי רמת הלימודים בחוג - (רמת מתרגלים, שעורי עזר, תרגולים, כמות סטודנטים בהרצאה וכו')?
9
הרמה מצויינת בחוגי הלימוד שלי, אני מרוצה.
מה חסר לך בתואר?
לפעמים אין הגיון בדרישות של המרצים ונכון יש את החוק של חופש אקדאמי אבל לפעמים זה עובר גבול מסוים, כמו למשל להגביל תשובה במבחן בית מוקצב של שלוש שעות את מס המילים שאפשר לכתוב, המ שמוביל להתמקדמות רוב הזמן בהורדת המילים ולא בכתיבת התשובה. בנוסף, יש מרצה אשר מוריד נקודות על אי השתתפות, אם קיבלתי במבחן 90 אז בציון הסופי הוא הוריד לי ל-86 כי לא השתתפתי, אני לא חושבת שאנחנו בכיתה ד' וזכותי כסטודנטית לא להשתתף, הוא יכול להציע העלה של נקודות אך לא הורדה.
נקודה אחת חזקה ונקודה אחת לשיפור
נקודה חזקה: יחס אישי ואנושי, באים לקראת הסטודנטים.
נקודה לשיפור: שיפור שעות וימי הקורסים מבחינת מערכת, יש פיזור רב.
לאילו עוד מוסדות ניסית להתקבל? האם יש מוסד שניסית ולא התקבלת אליו?
לא
קמפוס
כיצד היית מגדיר את יחס המזכירות כלפי התלמידים?
10
אחלה! עוזרות במה שצריך, לא נתקלתי ביחס לא טוב.
האם רמת המתקנים במוסד מספקת?
8
לדעתי צריך להוסיף עוד חניה קרובה לבנייני הלימוד, לא לקחת כסף על חנייה, צריך להוסיף או לשפר את כיתות הלימוד, להוסיף עמדות מכונות צילום ומחשבים.
מה חסר או היית שמח שיהיה?
מגורים
היכן אתה גר?
דירה שכורה – שותפים
עם חבר שלי
האם המקום בו אתה מתגורר מתאים לסטודנטים?
כן, ליד הטכניון.
עבודה
האם אתה עובד בזמן התואר?
בשנה ראשונה עבדתי כאחראית משמרת בסופר פארם, שנה שנייה כמוכרת בחנות מדי פעם.
האם אפשרי לעבוד במהלך התואר? מאיזו שנה? האם המעסיק גמיש?
בעייתי מאוד!!!! הרבה מהמעסיקים מתחשבים בהיותצי סטודנטית אך לעיתים צריכים תיגבור של משמרות ועושים פרצופים כאשר אני מבקשת התחשבויות שונות ואז לא נעים ומסכימים. ישנם מעסיקים גם שאף מבקשים ממני לוותר על קורס או משהו כזה, הם שואלים אם אני יכולה-לא מחייבים. לדעתי בשנה לחוצה קשה מאוד לעבוד-תלוי מה המערכת בכל שנה, אך בכל מקרה כאשר משלבים זאת עם לימודים זה קשה.
האם ישנה עבודה לסטודנטים באזור? מהן העבודות הנפוצות?
כן, מלצרות, מכירות, טלמרקטינג, נציגת שירות, עזרה בשיעורי בית.
חיי חברה ופנאי
כיצד מבלים באזור (פאבים, קולנוע, בתי קפה, ספורט)?
לא הרבה...בתי קפה, פאבים, ספורט-חדר כושר.
האם הקשר בין הסטודנטים טוב?
כן.
ממשיכים הלאה
האם אתה רואה את עצמך ממשיך ללמוד כאן גם לתואר שני?
מעוניינת בהמשך בסוציולוגיה, או בנושא של נשים ומגדר
האם ניסית להשתלב בתחום שלמדת? האם כבר השתלבת?
לא.
הטיפ של שני נ.
בשנה הראשונה לקחת כמה שיותר שיעורים בכדי שהשנים הבאות יהיו פחות עמוסות.
בהיסטוריה לקחת רק קורסים שמעניניים אותם ולא סתם כי צריך למלא חור.
להשקיע.