ניצן י. 24/08/2011
סטודנט תואר ראשון המחלקה הווקאלית האקדמיה למוסיקה ולמחול
מסלול לימודים
מדוע בחרת את המסלול?
תשוקה למוסיקה! אני שרה מוסיקה קלאסית מגיל 8, ואחרי שניסיתי לעשות הפסקה של שנתיים בשירה\ ולא הצלחתי, הבנתי שזה מקצוע שבחר אותי, לא פחות משאני בחרתי אותו.
האם היה קשה להתקבל למסלול? האם עשית מכינה?
לא היה קשה, אבל דרש הרבה הכנות: מבחינה מעשית- ללמוד כמות יצירות מספקת למבחן הכניסה, ולהתחיל להכיר את עולם המוסיקה הקלאסית (שירה בעיקר, אבל גם את שאר התחומים...) יותר לעומק.
מבחינה תיאורטית- בגלל שאין לי השכלה תיאורטית פורמלית, ובגלל שניגשתי לבחינות הכניסה לאקדמיה במועד מיוחד, החלטתי ללמוד במכינת הקיץ של האקדמיה- חודש מרוכז ואינטנסיבי מאוד של לימודי תיאוריה בסיסית.
האם אתה מרגיש שהמסלול ענה על הציפיות שלך?
ענה בצורה חלקית
רוב התחומים שקיוותי ללמוד ולהתפתח בהם קיבלו מענה, לא תמיד מלא. לפעמים נוצר מצב בו אין מספיק שיעורים בנושא/ מקצוע מסויים.
בנוסף, קיימת הבעיה הקשה של חוסר בחדרי אימון. קורים הרבה מקרים שאין איפה להתאמן, למרות שהעניין השתפר מעט עכשיו, כשנפתח האגף החדש שנבנה באקדמיה.
על איזה קורס/מרצה היית ממליץ?
פיתוח שמיעה- עם עודד שומרוני. תולדות האופרה- עם עידו אריאל. תולדות הליד- עם צבי זמל.
על איזה קורס/מרצה לא היית ממליץ?
קורסי שפות- שניתנים מוקדם בבוקר, בעיקר. לרוב הקורס קצר מדי, איטי - הרבה יותר מדי, ובאופן אישי- אני לא הצלחתי להפיק מקורסי השפות הרבה.... (אבל אלו קורסי חובה :-(.... )
מה דעתך על רמת המרצים - (מקצועיות, יחס אישי, נגישות לסטודנטים)?
8
באופן כללי- המרצים באקדמיה די נגישים לסטודנטים. רובם מקצועיים מאוד, וחלק גדול מהם מעבירים את החומר כך שכולם ימצאו את ה"נישה" שלהם בלימוד. כמובן שקיימים, כמו בכל מקום, גם יוצאי דופן. היחס בין המרצים לסטודנטים הוא אישי, ורוב המרצים מתעניינים ותומכים מאוד ב
מהי רמת הלימודים בחוג - (רמת מתרגלים, שעורי עזר, תרגולים, כמות סטודנטים בהרצאה וכו')?
6
הרמה התיאורטית לא גבוהה מספיק בעייני. ברור לי שיש בעיה בסיסית בעובדה שאנשים מגיעים לאקדמיה למוסיקה בלי ללמוד תיאוריה הרבה זמן קודם לכן, אבל נוצרות קבוצות מאוד לא הומוגניות של שיעורי תיאוריה. הרמה הביצועית- נמצאת (לדעתי) ברמה מאוד לא אחידה. הסקאלה נעה בין
מה חסר לך בתואר?
הרבה יותר שיעורי סולפז', עוד שיעורי תיאוריה, יותר זמן עם המורים הפרטיים (מורה לפיתוח קול וקואוצ')
נקודה אחת חזקה ונקודה אחת לשיפור
נקודה חזקה: מורים מצויינים (בעיקר המורים הפרטיים)
נקודה לשיפור: יותר חדרי אימון, ודרישות כניסה ולימוד יותר גבוהות.
קמפוס
כיצד היית מגדיר את יחס המזכירות כלפי התלמידים?
6
הרבה פעמים קשה לקבל מענה ברור.
האם רמת המתקנים במוסד מספקת?
4
הספרייה מצויינת, כמות אדירה של חומר, אבל המבנה ישן מאוד וצפוף. אין מספיק שולחנות ללימוד עצמי בספריה. בנוסף- אין מספיק עמדות מחשב ומדפסות. כנ"ל לגבי חדר המחשבים הקטן, שבהרבה מקרים- סגור.
אין מספיק כיתות לימוד, ובחלק קטן מכיתות הלימוד יש פסנתרים במצב מזעזע!
אין אף לא אולם אחד הבנוי לצורך הופעות, דבר שנראה לי מאוד מוזר, בהתחשב בעובדה שהאקדמיה הוקמה על מנת "להפיק" מתוכה, בין היתר, סטודנטים מבצעים. אם אין את התנאים הבסיסיים (כמו אולם וחדרי חזרות ובחינות הגיוניים), קשה מאוד להצליח במשימה הקשה גם ככה...
מה חסר או היית שמח שיהיה?
מגורים
היכן אתה גר?
אצל ההורים
אצל ההורים
האם המקום בו אתה מתגורר מתאים לסטודנטים?
כן.
עבודה
האם אתה עובד בזמן התואר?
עובדת במקביל גם בחברת החדשות, גם מלמדת בקונסרבטוריון וגם שרה במקהלה הקאמרית של האקדמיה (בתשלום)
האם אפשרי לעבוד במהלך התואר? מאיזו שנה? האם המעסיק גמיש?
אם המעסיק מאוד גמיש, ניתן לעבוד החל מהשנה השנייה, לדעתי.
האם ישנה עבודה לסטודנטים באזור? מהן העבודות הנפוצות?
יש, אבל לא הרבה.
חיי חברה ופנאי
כיצד מבלים באזור (פאבים, קולנוע, בתי קפה, ספורט)?
פאבים, מסעדות, בתי קפה, סרטים.
האם הקשר בין הסטודנטים טוב?
מאוד!!!
ממשיכים הלאה
האם אתה רואה את עצמך ממשיך ללמוד כאן גם לתואר שני?
אני לא חושבת שהמוסד נותן תכנית לימודים מספקת לתואר שני. מה גם, שאני מעדיפה להתחיל לעבוד בתחום ולא להמשיך ללמוד כרגע, לפחות.
האם ניסית להשתלב בתחום שלמדת? האם כבר השתלבת?
כן. אני עובדת ומופיעה בקונצרטים.
הטיפ של ניצן י.
להיות בטוחים שזה מה שרוצים לעשות, ואם זו מתחילה להיות יותר "מטלה" מאשר "אהבה" או "תשוקה"- לעזוב.
חוץ מזה- לא להתייאש! להיות מוכנים להלחם בתחנות רוח לפעמים, ושלא תצא הרוח מהמפרשים אם נראה שכולם מנסים בכוח להקשות את הדרך...