רוני ו. 08/08/2011
בוגר תואר ראשון לימודי ריפוי בעיסוק אוניברסיטת חיפה
מסלול לימודים
מדוע בחרת את המסלול?
בהתחלה רציתי לעבוד עם כלבי נחיה ועיוורים, אבל זה תחום מאוד ספציפי ורציתי שתהיה לי אפשרות להתקדם ולגוון בהמשך. שמעתי על ריפוי בעיסוק מחברים, קראתי בפורומים תגובות של מרפאים בעיסוק ואנשים שמטופלים בריפוי בעיסוק, הגעתי למקומות בהם עובדים בריפוי בעיסוק וזה נראה לי תחום מאוד מעניין ומאוד מגוון שגם מאפשר שינוי והתפתחות.
האם אתה מרגיש שהמסלול ענה על הציפיות שלך?
ענה בצורה חלקית
אני עדיין חושבת שהמקצוע עצמו מתאים לי, אבל עוד לא התחלתי לעבוד כמרפאה בעיסוק, ולכן אני לא יכולה באמת לדעת, אבל כן עוברים הכשרות במסגרת הלימודים, כך שכן חוויתי קצת כמה סוגי עבודה בריפוי בעיסוק. הלימודים עצמם היו קצת מאכזבים.
על איזה קורס/מרצה היית ממליץ?
הקורסים כולם נקבעים מראש ואין בחירה כמעט בכלל. אני מאוד נהניתי מהקורסים בנושא ריפוי בעיסוק פסיכוסוציאלי - בגלל המרצה המדהימה ענת אלבז. חוץ מזה מאוד נהניתי מהקורס מודעות באומנות.
מה דעתך על רמת המרצים - (מקצועיות, יחס אישי, נגישות לסטודנטים)?
8
זה מאוד מאוד מאוד משתנה... המרצים בפקולטה לרפואה יותר מרוחקים, המרצות שהן מרפאות בעיסוק בעצמן - רואים את האהבה שלהן למקצוע, אבל חלקן לא יודעות להעביר את החומר בצורה מתאגרת ומעניינת, בעייני. יש כמה מרצים שהייתי נותנת להם גם 12.
מהי רמת הלימודים בחוג - (רמת מתרגלים, שעורי עזר, תרגולים, כמות סטודנטים בהרצאה וכו')?
7
אני די התאכזבתי מהלימודים עצמם. שנה ראשונה הייתה מעניינת ומגוונת בעייני. בשנה שניה ושלישית היו הרבה מקצועות שהרגשתי שנמרחו, החומר הועבר בצורה משעממת והרבה פעמים לא הבנתי את הקשר של דברים שונים שלמדנו. בשנה שניה יש מערכת מאוד מאוד עמוסה, אבל יש דברים שחוזר
לאילו עוד מוסדות ניסית להתקבל? האם יש מוסד שניסית ולא התקבלת אליו?
בחיפה - בגלל כפר הסטודנטים. פרויקט של פעילות בקהילה בשכונת הדר בעיר.
קמפוס
כיצד היית מגדיר את יחס המזכירות כלפי התלמידים?
8
לא הרגשתי יותר מדי אינטראקציה עם הקמפוס... לא לטובה ולא לרעה. יש לנו ועד כיתה - שדואג לדברים החשובים ופועל מול המזכירות, כך שלי אישית לא היה יותר מדי קשר. מבחינת מתקנים, הכיתות בהן למדנו לפעמים לא היו נוחות מספיק ולפעמים היינו מוסיפים כיסאות מכיתות אחרות.
עבודה
האם הצלחת להשתלב בתחום אותו למדת? במה אתה עוסק כיום?
לא ניסיתי להשתלב בתחום. במהלך הלימודים יש תקופות הכשרה - בהן עובדים בריפוי בעיסוק, ולכן בחרתי עבודה שתהיה שונה. כן עבדתי תקופה מסוימת עם ילד עם אוטיזם, והלימודים עזרו לי בעבודה זו.
מה אתה מרגיש שקיבלת מהמוסד שעזר בתחום ומה היה חסר לך?
ההכשרות מאוד עוזרות. מקבלים מאוד את התחושה, מקבלים מושג על איזה חלק בלימודים התיאורטיים חשוב יותר ומה פחות, איזה תחום צריך יותר ללמוד תיאורטית ואיזה דורש נסיון בשטח.
ממשיכים הלאה
האם אתה רואה את עצמך ממשיך ללמוד כאן גם לתואר שני?
כרגע אין לי כוונה להמשיך לתואר שני. באופן כללי, בריפוי בעיסוק יותר מקובל שאחרי תואר שני מתחילים לעבוד, ורק בשלב מאוחר יותר יש אנשים שעושים תואר שני, ופעמים רבות בתחומים קרובים כמו טיפול באומנות וכד'.
הטיפ של רוני ו.
לקרוא על התחום באינטרנט, לבקר במקומות בהם עובדים בריפוי בעיסוק (כמו למשל בית לוינשטיין) - באוניברסיטאות יש רשימה של מקומות שבהם ניתן לבקר ואולי אפילו לקבל הסבר מהמרפאים בעיסוק במקום. בכל מקרה בדרך כלל מרפאים בעיסוק הם מאוד נחמדים וישמחו לספר למתעניינים בתחום על המקום, העבודה וכו'.