מירי ח. 26/02/2013
סטודנט תואר ראשון לימודי עיצוב גרפי המרכז האקדמי ויצו חיפה
מסלול לימודים
מדוע בחרת את המסלול?
תמיד ציירתי ונמשכתי לסוגיי האמנות. כשהייתי צריכה להחליט מה ללמוד לא מצאתי את עצמי חושבת על משהו אחר חוץ מזה ובכל זאת רציתי לשלב יותר מרק אמנות פלסטית. לכן עיצוב גרפי נראה לי הכי מתאים.
האם היה קשה להתקבל למסלול? האם עשית מכינה?
עשיתי מכינה בויצו. לא הרגשתי שהיה לי קשה מדי להתקבל, נהניתי מהתהליך.
האם אתה מרגיש שהמסלול ענה על הציפיות שלך?
ענה בצורה מלאה
המסלול שבו בחרתי ענה לציפיות שלי. אני עוסקת במה שאני אוהבת. אני לומדת להכיר בנוסף דברים חדשים בתחום הזה. ובקרוב אצטרך לבחור את המסלול שבו אני הולכת להתמחות.
על איזה קורס/מרצה היית ממליץ?
אני אישית הכי נמשכת לאיור, זה מושך אותי ומעניין. ואני תמיד מרגישה שזה הקורס שבו אני רואה את התוצאות הטובות ביותר אצל כולם, לאו דווקא אצלי.
על איזה קורס/מרצה לא היית ממליץ?
אין קורס כזה. אני חושבת שכולם חיוניים לצורך הלימודים. אבל כן חושבת שאפשר לשפר את צורת הלימוד.
מה דעתך על רמת המרצים - (מקצועיות, יחס אישי, נגישות לסטודנטים)?
8
רמת המרצים ברוב המקרים היא מצויינת. ישנו יחס אישי ומקצועיות כלפיי המקצוע והסטודנט. ישנו חלק מועט של מרצים שמורידים את הערך מ10 מכיון שהתחושה שמועברת היא - שהם באים ליום עבודה של העברת כרטיס וללכת ולא באמת באים כדי ללמד סטודנטים.
לדעתי זה חשוב לראות בתחום הזה מרצה שעובד בתחום אוהב אותו ומנסה להעביר את זה ל"דור הצעיר".
מהי רמת הלימודים בחוג - (רמת מתרגלים, שעורי עזר, תרגולים, כמות סטודנטים בהרצאה וכו')?
10
רמת הלימודים בחוג היא גבוהה. מרגישים שהמוסד מנסה לשמור על רמה גבוהה. כמות הסטודנטים היא כמעט תמיד בנוכחות מלאה.
מה חסר לך בתואר?
חסר זמן ואופציה לתיקונים. בכל תואר אחר מי שלא מצליח במבחן יש לו אופציה למועד ב'. בתואר הזה אין אופציה למועדי ב' במקצועות העיצוב ברובם, אם אני מגישה עבודה שאני מרגישה שלא הצלחתי להוציא ממנה את המקסימום שלי אין לי את הפשרות לתקן אותה אח"כ.
נקודה אחת חזקה ונקודה אחת לשיפור
נקודה חזקה: יש כמה נקודות חוזקה.
המקום הוא מקום קטן שכולם מכירים וישנה תחרות שהיא בריאה וא מעודדת כשלונות של אחרים כמו במוסדות דומים אחרים.
בנוסף ישנה הרגשה כי רוב המרצים כן עושים את המירב כדי להוציא מאיתנו את המקסימום בזמן הנדרש לנו.
נקודה לשיפור: לדעת לקבל משובים. לפעמים אני מרגישה שאם אני אומרת את דעתי לגביי מרצה אני פוגעת במישהו. וזו לא הכוונה. אם אנחנו נותנים ביקורת על מרצה אנחנו לא מזלזלים ביכולות שלו בתור מעצב אלא ביכולות שלו או ברצון שלו להיות מרצה ולעשות את העבודה שלו בצורה טובה.
לאילו עוד מוסדות ניסית להתקבל? האם יש מוסד שניסית ולא התקבלת אליו?
לא ניסיתי להתקבל לשום מקום נוסף.
קמפוס
כיצד היית מגדיר את יחס המזכירות כלפי התלמידים?
10
הקשר בין מתאמת המחלקה לבין הסטודנטים מעולה. תמיד יש הרגשה שיש למי לפנות וישנו פתרון לכל דבר.
מבחינתי השיא היה לפני שילדתי למרות זה היה בחופשת סמסטר המתאמת מחלקה התקשרה לברר מה שלומי והאם כבר ילדתי. פשוט אוירה של יחס אישי
האם רמת המתקנים במוסד מספקת?
8
הספרייה נגישה ונוחה.
כיתות הלימוד ברובם נוחות ומרווחות, חיסרון אחד זו האקוסטיקה בכיתות. תמיד יש רעשים או מהקומה למעלה שגוררים כסאות ושלחנות או כיתות לימוד צמודות ששומעים ומפריעים אחד לשני.
מערכות המחשוב הם סבבה.
הקפיטריה יקרה ביחס לשאר מוסדות לימוד אקדמיים שזה קצת מתסכל היחס כלפיי מוסד לימודי שהוא יותר קטן מאוניברסיטה, מכיוון שאנחנו לא פחות סטודנטים מאנשים שלומדים באוניבסיטאות.
אני לא נוהגת ברכב אבל כעקרון יש באיזור מספיק מקומות חניה.
מה חסר או היית שמח שיהיה?
מגורים
היכן אתה גר?
דירה שכורה - לבד
נשואה+ 1 בדירה שכורה.
האם המקום בו אתה מתגורר מתאים לסטודנטים?
כן. אני גרה מעל מרכז קניות.
עבודה
האם אתה עובד בזמן התואר?
אני לא עובדת. אני אמא וסטודנטית ואין זמן לשלב בנוסף גם עבודה.
האם אפשרי לעבוד במהלך התואר? מאיזו שנה? האם המעסיק גמיש?
בתור סטודנטית שומרת שבת אי אפשר לעבוד. רוב הסטודנטים שכן עובדים עובדים בסופ"ש.
האם ישנה עבודה לסטודנטים באזור? מהן העבודות הנפוצות?
העבודות הנפוצות הן לרוב פאבים וחנויות.
חיי חברה ופנאי
כיצד מבלים באזור (פאבים, קולנוע, בתי קפה, ספורט)?
אפשר לבלות בכל מיני מקומות בעיקר פאבים ובתי קפה.
האם הקשר בין הסטודנטים טוב?
ישנן קבוצות, כמו בכל מקום. אבל ההרגשה הכללית שהקשר הוא טוב מאוד ואנשים משתדלים לעזור ולתמוך אחד בשני.
ממשיכים הלאה
האם אתה רואה את עצמך ממשיך ללמוד כאן גם לתואר שני?
אם יהיה תואר שני בויצו הייתי ממשיכה. מאוד מעניין אותי להמשיך לתואר שני.
האם ניסית להשתלב בתחום שלמדת? האם כבר השתלבת?
לא ניסיתי להשתלב.
הטיפ של מירי ח.
לבוא מי שאתה ועם ראש פתוח להכל.