מסגרת תכנית הפיתוח האסטרטגי של המרכז, הוחלט לפתוח תכנית לימודים לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית. ההחלטה על פתיחת התכנית היא חלק ממגמתו של המרכז לפתח עצמו למספר כיווני הוראה ומחקר, המתמקדים בתחומים הנוגעים לתחומי החברה והתרבות, לקידום היחיד והחברה בתחומי הדעת השונים. בנוסף למגמה האקדמית להתמקד בקידום..
מסגרת תכנית הפיתוח האסטרטגי של המרכז, הוחלט לפתוח תכנית לימודים לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית. ההחלטה על פתיחת התכנית היא חלק ממגמתו של המרכז לפתח עצמו למספר כיווני הוראה ומחקר, המתמקדים בתחומים הנוגעים לתחומי החברה והתרבות, לקידום היחיד והחברה בתחומי הדעת השונים. בנוסף למגמה האקדמית להתמקד בקידום הרווחה והעצמה של היחיד והמערכות, המרכז האקדמי פרס שם לעצמו למטרה לשלב בין תחומי הדעת השונים, העוסקים באדם, בהתייחסות לתפקוד, הסתגלות והתמודדות עם אתגרים במסגרות החיים כגון מערכות חינוכיות, חברתיות, תרבותיות, ובעולם העבודה. מתוך כך, הרציונאל להקמת התכנית במסגרת המרכז נועד לקדם שיתוף פעולה אינטר-דיסציפלינארי בין תחומי ידע שונים, העוסקים בתחומים בין אישיים.
זאת ועוד, תכנית הלימודים לתואר ראשון במדעי ההתנהגות הקיימת במרכז, מקנה לסטודנטים ידע בסיסי בתחומי הפסיכולוגיה והסוציולוגיה.
הצורך בהמשך, העמקה, ופיתוח קריירה בתחום הפסיכולוגיה הופך את לימודי התואר השני בפסיכולוגיה להמשך טבעי ומבוקש ביותר.
תכנית הלימודים לתואר שני בפסיכולוגיה חינוכית, עוסקת בעיקרה במערכת הגומלין בין הפרט ובין המערכות החינוכיות ושמה דגש על מצבים לימודיים, חברתיים ורגשיים של ילדים ובני נוער בסביבה הבית ספרית.
הסטודנטים יקבלו הכשרה נרחבת ומעמיקה אודות תחומי החינוך המגוונים והשונים וכן על תהליכי למידה והתפתחות של ילדים.
מוסמכי המרכז האקדמי פרס יוכלו לקדם את תפקוד התלמידים, עם וללא צרכים מיוחדים, ולקחת חלק בתהליכים פסיכו-חינוכיים בבית הספר ובקהילה.
התכנית תיתן מענה לשאיפות המקצועיות של המוסמכים ותשקף את ההמשגה העדכנית בעולמו האתגרי של הפסיכולוג החינוכי.
התכנית תתמקד בהכשרה לעבודה קהילתית, מערכתית ויחידנית, בעלת אופי של מניעה, אבחון וטיפול ביחידים ובמערכות חינוכיות וקהילתיות בהן לומדות אוכלוסיות תלמידים הטרוגניות.
המוסמכים יוכשרו לתמוך בתהליכים המקדמים התפתחות קוגניטיבית ורגשית, תהליכי צמיחה, הסתגלות ומעורבות/השתתפות בקהילה, הן של ילדים ובני נוער עם התפתחות תקינה והן של ילדים ובני נוער עם קשים ואתגרים התפתחותיים.
במקביל יוכשרו מוסמכי התכנית לתרום לשיפור הרווחה הנפשית והעמידות במערכות חינוך ובקהילות, תוך התייחסות בו זמנית הן לקידום תהליכים מערכתיים התומכים בהתפתחות תקינה (מניעה ראשונית), וכן לביצור תהליכי מניעה בקבוצות סיכון (מניעה שניונית) ולהתערבות טיפולית מקדמת השתלבות, נגישות והשתתפות בחברה של ילדים ובני נער עם צרכים מיוחדים (מניעה שלישונית).