מטפלים דינאמיים מקיימים בתוכם דיאלוג מתמשך, אינטימי, סוער ויצירתי בין ידע תיאורטי לבין חוויות ייחודיות, אישיות ורגשיות. מושגים תיאורטיים, טכניקות ספציפיות וידע אמפירי משמשים בסיס ורקע לחוויות הקליניות. אלה, מצדן, מעוררות תחושות שלא תמיד קל לצקת למילים, חושפות תופעות שאינן קשורות בהכרח במושגים..
מטפלים דינאמיים מקיימים בתוכם דיאלוג מתמשך, אינטימי, סוער ויצירתי בין ידע תיאורטי לבין חוויות ייחודיות, אישיות ורגשיות. מושגים תיאורטיים, טכניקות ספציפיות וידע אמפירי משמשים בסיס ורקע לחוויות הקליניות. אלה, מצדן, מעוררות תחושות שלא תמיד קל לצקת למילים, חושפות תופעות שאינן קשורות בהכרח במושגים ברורים דיים או ברגשות מובחנים עד תום. בריקוד זה הידע התיאורטי מעשיר את החוויה והחוויה, מצדה, מאתגרת את הידע. מהמתח בין הידוע לנחווה נולדות המשגות חדשות ומתעצבת הזהות המקצועית האישית והשדה המקצועי כולו