החוג לספרות במכללה הוקם כדי למלא את הצורך במסגרת המשלבת לימודי תורת הספרות ברמה אקדמית עם לימודי קודש ואווירה תורנית מובהקת.
כל זאת על ידי מרצים לספרות בעלי השקפה אמונית המודעים לחשיבות עיצוב דמותה של מחנכת דתית העוסקת באחד המקצועות ההומאניים המרכזיים - עולמה של היצירה הספרותית.
האווירה..
החוג לספרות במכללה הוקם כדי למלא את הצורך במסגרת המשלבת לימודי תורת הספרות ברמה אקדמית עם לימודי קודש ואווירה תורנית מובהקת.
כל זאת על ידי מרצים לספרות בעלי השקפה אמונית המודעים לחשיבות עיצוב דמותה של מחנכת דתית העוסקת באחד המקצועות ההומאניים המרכזיים - עולמה של היצירה הספרותית.
האווירה התורנית האיכותית, האוזן הקשבת, היחס האישי כלפי כל תלמידה והפעילויות המיוחדות והמגוונות הנערכות לבנות החוג - כל אלה תורמים להתפתחות עולמה האישי, החברתי והדתי של כל תלמידה.
הלימודים מיועדים לבנות המעוניינות לכהן כמחנכות וכמורות לספרות בעלות תואר B. Ed וכן למורות המעוניינות להשלים תואר במסגרת לימודי-ההמשך או לצורך גמולי-השתלמות
טלי'ה על תואר ראשון לימודי ספרות (דו חוגי עם מחשבת ישראל) מכללה ירושלים (25/08/2011)
סטודנט שנה שלישית
מדוע בחרתי במסלול זה
כי אני מאוד מתחברת ואוהבת ספרות ומחשבת ישראל. אני חושבת שזה מאוד חשוב ובעזרת כתיבה של מחשבות, שירים ועוד וקריאה של סיפורים אפשר לגעת בלב ובנשמה של אדם (תלמיד) ויחד עם הסברת המורשת של העם שלנו ותורת ישראל- עם שיש לו עבר- יהיה לו גם עתיד-- בעזרת שני דברים אלו יחד אפשר לשנות את העולם. בעזרת ה' שאצליח לשנות ולקדם ולו מעט וזה יהיה שכרי.
האם המסלול עמד בציפיות
ציפיתי שיותר יתמקדו בשירים ופחות בסיפורים. יותר בכתיבה ופחות בקריאה וכמובן שאני חושבת שכל האלמנטים הללו חשובים. ציפיתי שיהיה הרבה פחות עומס מבחינת הלימודים והעבודה מעשית שאנחנו למעשה עושים כפול מכל מכללה או אוני' אחרת ולכן קוראים לתלמידות המכללה, גאונות אך גם מטורפות :) קשה לי מאוד שאין כ"כ אוזן קשבת והמנהלים מאוד מלמעלה באשר למשל למכללת ליפשיץ ששם שמעתי מקרובים שהיחס שם חם ומקשיבים להם ומקלים כמה שאפשר וכו'. רצתי גם שיתמקדו יותר בכתיבה יוצרת וגם בכתיבה עיתונאית, שידברו על איפה זה נוגע בנשמה, שיתנו לנו כלים לכתוב או לעזור לאנשים לכתוב.
במחשבת ישראל אני מאמינה שלא למדנו הרבה- יותר התמקדו בתנ"ך וזה חבל לי כי אני לא מרגישה לגמרי מוכנה למען הכנות וחושבת שאצטרך להשלים לבד או אולי השנה נלמד יותר- נראה מה יהיה. קצת קשה לי שעשיתי עבודה מעשית בספרות שנה שעברה ואני השנה עושה שוב וגם יחד עם עבודה מעשית במחשבת ישראל יכלו לעשות שנה אחת כך ושנה שנייה חוג משני כמו הרבה מכללות בכדי לא להעמיס. הייתי רוצה לקבל יותר כלים במחשבת ישראל ובכלל בהוראה איך מציבים גבולות לתלמידים, לימוד על משמעת, נשמת הילד ועוד וזה חסר לי. גם בחופשות סמסטר אין באמת חופש- נבחנים ועושים עבודות כמעט כל יום והימים עצמם לרוב ארוכים עד 6ורבע ולבנות נשואות שרובן מחוץ לעיר זה לא נורמלי ובטח לכאלו עם ילדים. זה אף גורם לרצות לדחות הריון...אלו התלונות. אך יש גם יתרונות- אני משכילה הרבה, אני מרגישה רצינית ואחראית, אני מרגישה שאני מתמקצעת ממש ושאני משקיעה את כל כולי בלימודים. אני מאמינה שמאמציי יישאו פרי בעיתו ובזמנו בע"ה ומייחלת לכך. יצא לי להכיר מרצים שהאישיות שלהם מקסימה ולמדתי מהם הרבה.וכמובן גם למדתי הרבה תורה למרות שיש שיעורים שהם לא כ"כ מדברים אלינו הסטודנטיות ויש כמה שיעורים שאולי תלמידה אחת מקשיבה בהם באופן קבוע...כמו לכל דבר- היתרונות והחסרונות שבו.
מה רמת הלימודים
אני חושבת שהרמה היא גבוהה...אך יש דברים (ולפעמים בסיסיים) שחסרים...גם לי.
העצה הכי טובה למתעניינים במסלול
תלכו על זה אם אתם באמת רוצים ללמוד וללמד ולתת מכל הלב, כי אלו מקצועות שצריך בהם גם שכל אך בעיקר המון רגש, אמונה ונשמה...
(נ.ב. לפעמים הפון שלי אומר שהוא לא עובד אך צריך לנסות כמה וכמה פעמים)
בעזרת ה' נעשה ונצליח!!! :))