התכנית ללימודי תעודה במדידה ובהערכה בית ספרית מיועדת לבעלי תואר שני אשר סיימו לימודיהם בכל תחום במוסד המוכר על-ידי המועצה להשכלה גבוהה בישראל. התכנית מקנה את הכישורים הנדרשים לרכז הערכה בית ספרית והיא מורכבת מקורסים תאורטיים ויישומיים.
תפקיד רכז הערכה בית ספרי הוא תפקיד המיועד למורים ומקנה גמול..
התכנית ללימודי תעודה במדידה ובהערכה בית ספרית מיועדת לבעלי תואר שני אשר סיימו לימודיהם בכל תחום במוסד המוכר על-ידי המועצה להשכלה גבוהה בישראל. התכנית מקנה את הכישורים הנדרשים לרכז הערכה בית ספרית והיא מורכבת מקורסים תאורטיים ויישומיים.
תפקיד רכז הערכה בית ספרי הוא תפקיד המיועד למורים ומקנה גמול תפקיד. שאיפת משרד החינוך והרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך (ראמ"ה) היא כי בכל בית ספר ימונה רכז הערכה בית ספרי שתפקידו המרכזי הוא להוביל להטמעת תרבות הערכה בית ספרית ובעקבותיה לסייע בקבלת החלטות פדגוגיות וארגוניות מבוססות נתונים. תרבות הערכה בית ספרית משמעותה כי קהילת בית הספר היא קהילה לומדת, התופסת את ההערכה כמרכיב מרכזי בתהליך ההל"ה (הוראה-למידה-הערכה). קהילת בית הספר עושה שימוש בכלי הערכה שונים באמצעות מנגנונים התומכים בנורמות ובערכים בית ספריים, כחלק אינטגרלי מעבודתה ולמידתה, ובשיתוף בעלי תפקידים אחרים בצוות בית הספר ובכפיפות למנהל בית הספר.